Forrige uke var jeg en halvdagstur på Mjøsa for å se om det var noe grov abbor å få på balansepilk. Det ble mye borring før jeg fant fisken på mellom 15 og 20 meters dyp. Dro 10 kjappe i ett hull, vekten lå på mellom 400 og 740 gram, og alle fiskene var stinne av krøkle.

Abboren er uten tvil en vakker fisk, og de byr på heftige fighter på ei myk stang..I dag var jeg på plass i 11 kilosvannet klokka 10. Kvelden før hadde det blitt konsumert store mengder alkohol, derfor så sent utpå.. Sola stekte, og det tok ikke lange tiden før jeg sovnet i det fine vårværet. Ble vekt av ei bjelle ved 13 tiden, og opp kom ei godkjent gjedde.
7100 gram fordelt på 98 cm. Fin skogsgjedde! Mer skjedde ikke den dagen. Ikkenoe enkelt vann å fiske i. Har ennå ikke lyktes å få en eneste agnfisk i dette vannet..
På tur hjem kom jeg over en elg som hadde gått igjennom isen og druknet. En forferdelig måte å ende livet på, men naturen er brutal.. Den hadde nok ligget der i flere uker, etter lukten å dømme..
Kan ikke akkurat klage på været om dagen. Med sol og mildvær skulle man tro at gjeddene våkner til liv igjen under isen. Det gjenstår å se når vi snart er inne i en godperiode igjen.. Hadde jo vært moro med en skikkelig gris på isen..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)