parabellum: 120802 Solig dag i skärgården - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120802 Solig dag i skärgården

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120802 Solig dag i skärgården

Blir ett kort inlägg, är helt slut efter en dag på sjön!
    Kort resumé av gårdagen dock: Åkte ut med sambo, svåger och svägerska och såklart åkte spöna med. Fiskade av en kort sträcka med lite tång i motvinden och efter några påslag orkade jag inte mer utan tog en fika med de andra. Min svägerska är dock inte sen med att fiska så vi tog spöna och gjorde ett nytt försök. Omgående krokar jag en fisk som snällt krokar av sig vid fötterna, därefter är det Christinas tur och hon krokar sin första jerk-gädda någonsin. Jag tar ytterligare en men sen avslutar vi dagen med en båttur tillbaka.
    Hämtade upp Martin vid halv nio och därefter styrde vi ut i skärgården. Nya ställen var det som gällde för dagen och det blir alltid lite letande nu när colasnörena dominerar längs med kanterna. Vi hittar en fin grynna med tång och bra vindar som ligger på och krokar dagens första gäddor och de kommer upp med jämna mellanrum nu på förmiddagen. Några ankringar senare har vi några sjuka kast där vi drar in fisk efter fisk, gäddor som missar i hugget men vi lyckas inte kroka en enda, ganska stört och kanske lite dåligt av oss.
    Vi tar ytterligare några gäddor men det dör successivt ut ju längre dagen går och det enda vi hittar på våra “bra” fiskeplatser är colasnören. Bland de sista ankringarna smäller det dock på igen, tror vi landar 6-7 gäddor på bara några minuter men tyvärr är det bara smått.
    Tror vi landande runt 25 gäddor idag, vet inte när vi tappade räkningen men men…
    Gårdagen: 2
    Dagen: 12
    Summering 2012
    Anders: 77
    Martin: 142 (Blekinge 67)
    Emil: 17
    Totalt: 236

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar