Morten Opsahl: Ny fisketur. Purkene lar vente på seg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Ny fisketur. Purkene lar vente på seg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Ny fisketur. Purkene lar vente på seg

Ny tur, nytt vann og nye storgjedder? Var på vannet kl halv 9, lempa utti 3 meitestenger med hver sin 3 hektos sik på 5, 10 og 12 meters dyp og satte meg ned i stolen og ventet. Etter å ha lest ferdig 2 pondusbøker og helt i meg en pose med sørlandschips hadde det ennå ikke skjedd noe på stengene. Høstgjedder er skrubbsultne, og er fisken i området tar det ikke lang tid før det biter. Dermed bestemte meg for å sveive opp og skifte taktikk og trolle litt. Kjørte med 2 stk sik på yttern og 2 stk sebile magicswimmer på innern, og det beit jevnt og trutt resten av dagen. Gjeddene veide alle sammen over 5 kg, men bare 1 bikka sjutallet.

7200 gram tatt på en trollet sik.
    Trodde fisken veide godt over 10 kg helt til jeg fikk øye på den, makan til kriger! karpestenger er forøvrig helt konge å kjøre fisk på. Håper å få testet de på adskillig større fisk etterhvert.

Det virker som om alt er litt seinere i år enn det var i fjor, Sperillen har ikke levert varene i hvertfall. Har også vært på Steinsfjorden en tur, men det var skralt. Tror ikke det finnes noe vann som er vanskeligere å fiske i enn Steinsfjorden om høsten. Det skal bli spennende å se om det blir lurt opp en gris på konkurransen om ei drøy uke!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 000 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 013 visningar