Mangotsson: Storfan kom på besök! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Storfan kom på besök!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Storfan kom på besök!

Som jag tidigare berättat så åkte jag ut på lite karpfiske efter jobbet. Det var väl en lagom smart plan att släpa och packa upp prylarna mitt i natten. Efter lite slit och släp och pyssel i pannlampans sken så var parasollet uppe och spöna utlagda. Skönt tyckte jag. Storfan tyckte annorlunda!
    Precis när jag håller på att somna så börjar det prassla i vassen till höger om mig. Lite sömnigt tänker jag att det är en grävling eller något djur. Helt rätt, det är ett djur. Det prasslar lite till och nu börjar jag undra va fan det är så jag smyger sakta upp på fötterna och ställer mig upp. Jag står och spanar över parasollet utan att se något när det prasslar igen. Då tänder jag pannlampan för att se något. Det var inte så smart. Det visar sig att det lilla djuret som prasslar är den största älgen som jag någonsin har sett och på tre meters avstånd i lampans sken är den enorm. Älgen och jag blev nog lika förvånade båda två. Den fyrbente av oss sätter av i en jäkla fart genom skogen och jag är väl så nära att göra i byxorna som jag någonsin varit. Fy faan vilken puls!
    Hur gick det med fisket då? Jo efter lite sömn så vaknade jag i gryningen av ett knorrande Delkim. Efter en odramatisk fight så kunde jag håva en av sjöns mindre karpar. En fjällkarp runt 7 kilo blir snabbt avkrokad och får gå tillbaka. På med ny fäsch tafs och pva bag och sen lite sömn.
    Det kändes skönt att vakna med solen i ansiktet och kunna packa ihop en relativt torr utrustning. I kväll blir det fest och i morgon så får det bli fiske i Linneasjön. Där borde det vara älgfritt kan man ju tycka!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 014 visningar