[FONT=Arial]Hösten är äntligen här och som man längtat. Det är bara att slänga på sig understället och ladda kaffebryggaren för nu börjar det! Är tillbaka i Värmland igen och här har fisket verkligen börjat kicka igång på allvar. Fiskepolaren och klasskamraten Nicke ”armarna” Carlsson lyckades på sitt andra gäddpass för hösten landa den här fina fisken på stadiga 120cm. Grymt fin fisk som våldsamt smackade i sig en turbovevad spinnerbait. [/FONT]
[FONT=Arial]Jag själv spenderade september månad i sundet och hann med ett par skapliga gädd/abborre pass. Haft riktigt roligt borrefiske med en topp på 50cm - 1800g. Har även rekat och letat nya platser och vatten som ska bli grymt spännande att testa i höst. Blir kanske något att plocka fram till PTC. Gäddfisket har varit riktigt bra antalsmässigt men dessvärre har det varit sämre med storleken. De grövre pjäserna börjar nog kliva in i vikarna när som helst. Självklart har man också stillat fiskesuget med att handla en hel del nya beten som ska hårdtestas i höst. Mycket nytt gummi i lådorna men också en hel del trä. [/FONT]
[FONT=Arial]Imorgon blir det första gäddpasset för mig i Värmland i höst och det är med höga förväntningar. Efter att ha spenderat hela förra veckan i Sysslebäck och guidat efter harr är gäddfiskesuget enormt. Njut av den kyliga höstluften för det ska jag göra, helst i en båt ute på de blå!
///// TGF Jocke[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)