gavleoring: Conny Bergman | Ny bloggare på Gavleöring - Välkommen!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Conny Bergman | Ny bloggare på Gavleöring - Välkommen!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Conny Bergman | Ny bloggare på Gavleöring - Välkommen!!

[FONT=Verdana]Hej, jag heter Conny och ska försöka blogga lite här.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Det kommer mest att bli rapporter från Älvkarleby, men en och annan gäddtripp
    kan det nog också bli. Mitt första blogginlägg här, blir en summering av året som gick.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Våren var riktigt trög för mig, en del småöringar kom upp och släpptes tillbaka, men
    ingen som var nåt att skryta med.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Sen kom sommaren och laxfebern började komma, tänkte att det här året ska bli
    bättre än förra, som för övrigt var min första säsong. Efter ett par bompass började
    självförtroendet sjunka, men plötsligt händer det. Ett darr i spöt, nästan som en
    abborre. Väntar några sekunder och det suger till i linan, gör ett ordentligt mothugg
    och tänker: YES, där satt den och alla dom där bompassen, den dåliga våren och alla
    timmar vid bindstädet var som bortblåsta men efter nån minut så valde den tyvärr
    att kliva av. Något som skulle bli resten av det här årets signum, tror jag tappade
    uppåt 15 laxar, varav tre på laxtrofén. Några dagar senare var man på skravlet igen,
    som för övrigt har blivit mitt favoritställe under laxsäsongen och första laxen var
    landad, en lagomlax på 7.5kg. Noi hjälpte till att ta upp den![/FONT]
    Efter det rullade det bara på, med ett par tappade, tills dagen före laxtrofén
    när man var dum nog att parkera vid fiskodlingen, gick ut på korallen, där jag
    träffade Lars Ekeblom, mannen som drog in mig på det här beroendeframkallande
    fisket. Efter en stund tog jag mitt pick och pack och gick upp på skravlet igen.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 013 visningar