Enligt mig så kallar jag den här riggen Hinged stiff rig fast den är inte lika styv som originalet med en bom av amnesia. Jag använder mig inte heller utav ett lekande som i originalet. Jag har testat den här riggen under året och det är en utveckling av Multiriggen som jag använt som min huvudsakliga pop’up rig tidigare. Jag var aldrig helt nöjd med Multiriggen då D-et kunde dra ihop sig vid kast och av småkarp som försökte sno pop’upen. Jag gillade inte utseendet på Hinged stiff riggen, lekandet och öglorna tyckte jag stack i ögonen när jag testade riggen i vattenbrynet. Jag fiskar för det mesta med pop’ups på minst ett av mina spön och då vill jag fiska dem nära botten och inte 5-10cm över och den här riggen passar mitt fiskesätt. Här kommer en lite guide om du gillar riggen, det är inga mått angivna då längden på riggen varieras efter betet jag fiskar över och bottenförhållandena. Likaså höjden på pop’upen varieras beroende av vad jag fiskar över för bete.

// Adam ”Mini-Mu” Sundman
Postat i:Karp Tagged: Bait, Carp, Carp blog, Carp fishing, CC Moore, Choddy, figure of eight, Guide, Hinged stiff rig, Karp, Karp fiske, Karpblogg, Korda, Korda Ntrap, Mouthtrap, Multi rig, odyssey ***, Photo, pop ups, Rigs, TACF, tackel, The Art of CarpFishing, thinking anglers

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

// Adam ”Mini-Mu” SundmanPostat i:Karp Tagged: Bait, Carp, Carp blog, Carp fishing, CC Moore, Choddy, figure of eight, Guide, Hinged stiff rig, Karp, Karp fiske, Karpblogg, Korda, Korda Ntrap, Mouthtrap, Multi rig, odyssey ***, Photo, pop ups, Rigs, TACF, tackel, The Art of CarpFishing, thinking anglers

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)