Här kommer en kort och enkel sammanställning av fiskeåret 2012. Trots en i princip fiskelös sommar är jag nöjd med resultatet. Vårens piggvarsfiske och höstens öresundsfiske gjorde att året totalt sett får ses som lyckat. Tyvärr blev det inget tyngre fiske alls. Blomman och Eriksson hade fullt upp med barn under våren och hela sommaren gick åt till att betala av en CSN-skuld för mig. Det fanns helt enkelt inte tid. Jag skriver bara med de arter som vi fångat i fin storlek. Torsk, bleka, kungsfisk, blågylta, paddtorsk osv..... är andra arter vi också fångat.
Samtliga fiskar är fångade av teamets medlemmar eller av andra ombord på någon av teamets båtar (naviabåten i samtliga fall, förutom piggvararna). I stort sett samtliga fiskar nedan simmar fortfarande i havet. Fisket blir bara sämre, därför får vi hushålla med de som finns kvar.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Samtliga fiskar är fångade av teamets medlemmar eller av andra ombord på någon av teamets båtar (naviabåten i samtliga fall, förutom piggvararna). I stort sett samtliga fiskar nedan simmar fortfarande i havet. Fisket blir bara sämre, därför får vi hushålla med de som finns kvar.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)