Morten Opsahl: Endelig ei gjedde over 10 kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Endelig ei gjedde over 10 kg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Endelig ei gjedde over 10 kg

Året er for alvor i gang. Det har blitt 4 turer hittil i Januar men det har vært stang ut fiskemessig for min del. Men en dag må jo flaksen snu, og det gjorde den heldigvis i dag. I og med at kulda skulle komme allerede i morgen, bestemte jeg meg for å ta tur i dag, til tross for at det blåste sur nordavind. Men det er jo som kjent ingen regel uten unntak.

Det er ikke småtteri som senkes ned i dypet. Har i år gått mer og mer over til stor sik (300 g +) som agn under ismeite. Dum som jeg var tenkte jeg at snipene sikkert holdt seg unna i større grad, noe som tidlig skulle vise seg å ikke stemme.
    ¨¨
    Noe denne er ett eksempel på. Hadde nettopp avkroket dagens første gjedde (4 kgs) da jeg senka siken tilbake i vannet og tydeligvis rett i gapet på denne tassen. Glupske sieru?

Det ble ett par sniper til før det i 11 tia stilnet helt. Vinden bare økte, og jeg kjente jeg begynte å bli frøsen. Da klokka passerte 2 var jeg litt i tvil om jeg skulle gidde mer. Det pleier ikke å skje stort så seint, men jeg bestemte meg for å bli sittende, heldigvis..

Så kom det etterlengtede runnet. Da jeg kom bort til stanga, hadde den ikke svømt så mye som en meter, så jeg var rimelig sikker på at det var en snipe som hadde tatt. Tilslaget satt, og det kjentes ut som om jeg satt fast i bunnen. Det er ett bra tegn. Noen utras senere får jeg øye på en fin fisk i hullet. Landingen går knirkefritt, og opp på matta kommer årets første storgjedde!

110 cm og bra feit. m.a.o Godt over 10 kilo.

10 turer og ca 400 stangtimer måtte til før den satt, men det gjør ingen verdens ting. Når man endelig får den, er alle bomturene glemt.

Da kan kulda bare komme, for nå skal det bli godt med en liten pause fra fiskinga..

Ja, jeg filma fighten, landingen og releasen av storgjedda! Check it out!!!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 014 visningar