gavleoring: Rapport från lördagens fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Rapport från lördagens fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Rapport från lördagens fiske

Efter en lång vinter som inte riktigt ha velat släppa taget så var det äntligen dags för premiärturen till kusten. Planen var från början att jag skulle lägga två heldagar vid kusten. Men eftersom tid är en bristvara när man är småbarnsförälder så insåg jag snabbt att jag fick nöja mig med ett morgonpass på lördag.
    När jag kom ut till kusten vid 6 tiden på morgonen så insåg jag att det skulle bli svårt att lura någon kustöring denna morgon.
    Vädret var i mitt tycke alldeles för fint, klarblå himmel och vindstilla är inte det man vill ha.
    Som tur var så var det skapligt med "gammal sjö" kvar, så det var lite fart på vattnet iallafall.

Jag började fiska av en sträcka som jag har fiskat bra på förr. När jag har fiskat av den heta sträckan utan att ha haft någon kontakt så bestämmer jag mig för dragbyte.
    Jag börjar fiska av samma sträcka igen, då kommer hugget!

Fisken tar långt ut i ett kast, den börjar med ett par kortare rusningar för att sedan gå och tjura lite innan den är klar för håven.
    Det är en fin öring på prick 2kg och 57cm.
    Jag fiskar fram till 9.30 men eftersom det blir sämre fart på vattnet och att jag inte har någon mer kontakt så bestämmer jag mig för att avrunda.

Det känns skönt att våren äntligen är på gång, det är fantastiskt fint ute vid kusten nu.

/Andreas Klargård
    Lördagens fisk. 2kg
    Isvallen var en fin plattform att fiska ifrån

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
982 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 823 visningar