I söndags förra veckan så begav jag och Karin oss ut för att testa fisket från båt. Tänkte först skrivit att det var första gången i år, men det blir det ju faktiskt inte. Hade ett båtpass redan innan isen la sig. Hur som helst så tog vi bara en kortis tur till Säm som gav 2 gäddor på en och en halvs timmes fiskande. Klart godkänt!* Största på ca 70 cm. De var riktigt tjocka båda två, vilket bådar gott. Nu skulle man vilja dra på en lite längre gädda som förhoppningsvis även den är tjock och fet.
Förövrigt är det riktigt trist att isarna redan gett med sig. Alldeles för kort ismete säsong enligt mig. Hade flera sjöar till som jag hade planerat att testa på vintern. Köpte 3 nya ismete spö och rullar inför säsongen och jag han inte ens få någon fisk på dessa
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Förövrigt är det riktigt trist att isarna redan gett med sig. Alldeles för kort ismete säsong enligt mig. Hade flera sjöar till som jag hade planerat att testa på vintern. Köpte 3 nya ismete spö och rullar inför säsongen och jag han inte ens få någon fisk på dessa

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)