StorFisken: Strike Pro Power Dots - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Strike Pro Power Dots

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Strike Pro Power Dots

Jag är ju nyfiken på nya fiskeprylar och tillbehör så i lördags köpte jag ett paket vita Power Dots från Strik Pro.
    Det är små runda självhäftande prickar i vikten 1, 2 och 3 gram. Finns i vitt och orange.
    Försökte läsa på förpackningen om det är bly i prickarna eller någon annan typ av metall men det framgick inte.
    Priset för 9 st små prickar ligger mellan 69-79 kr lite beroende på var man köper dem. Tycker det det är alldeles för dyrt men testa måste man ju.
    När jag var ute och fiskade igår så smackade jag på en 1 grams vikt på ett litet tailbete. På just det här betet kanske det hade vart snyggare med en orange prick men jag tror inte att firrarna är så noga.
    För att testen skulle vara lite hårt så hade jag inte rengjort betet utan bara låtit det lufttorka efter att ha fiskat med det innan jag applicerade pricken.
    Pricken satt fast ordentligt (fick tyvärr inte smaka några gäddtänder) så det ska bli skoj att se hur den kommer att klara flera fisketurer.
    Kan konstatera att på det betet jag satt den på så gjorde 1 gram inte någon märkbar skillnad, kanske funkar bättre med lätta vikter på beten av typen Jerkbaits/sliders.
    Det är ju väldigt smidigt att ha med ett packet i fiskeväskan om man vill trimma ett bete under en fisketur men att betala drygt 8 kr styck för prickarna tycker inte jag är rimligt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
998 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 005 visningar