Multebom igen | Team Glommen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multebom igen | Team Glommen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multebom igen | Team Glommen

Det blev lite multefiske i förmiddags igen. Såg ett stim på kanske 10 fiskar direkt när jag kom ner till vattnet, har inte fiskat just på denna platsen tidigare så det kändes bra. Där verkade dock inte vara några monster i gruppen, största uppskattade jag till runt 4kg men det fick duga så här tidigt på säsongen. Multarna gick mest runt och betade på stenarna, men visade ändå lite intresse ett par gånger och jag bommade ett troligt hugg. Satt där i ca 3timmar innan jag va tvungen att bege mig hemåt, hade man suttit kvar längre så kanske man hade kunnat lura upp en men årets första får vänta. Det satt en gubbe (troligen tysk) en bit bort och metade skrubbor. Skrattade för mig själv när han fick syn på ett par multar och i ren panik riggade om till spinn och började kasta som en galning. Såg honom senare prata med en annan gubbe, big salmon dont bite hörde jag honom säga. Inte första gången man är med om det. Förmodligen hade han haft större chans på skrubbametet.

Ganska behagligt att sitta i lä med ett tiotal multar framför fötterna. /Tobias

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 843 visningar