Team Colibri: Tyrifjorden 01.10.14 - kaldt, vindfult og fisketomt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Tyrifjorden 01.10.14 - kaldt, vindfult og fisketomt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Tyrifjorden 01.10.14 - kaldt, vindfult og fisketomt

Som overskriften sier, ingen høydare på Tyrifjorden i dag. Jeg dro ut etter jobben som vanlig, med vertikalstangen og gjeddestangen i bilen som ble strategisk pakket i morges for å spare tid på vei til båten.

Problemet var først og fremst at YR sin ide om 1 m/sek og skiftende skydekke viste seg å være en skivebom. Jeg tipper det var mer rundt 4-5-6 m/sek, tungt skydekke og antydning til yr i luften. Min ide om vertikalfiske fikk seg derfor en skikkelig knekk, og jeg måtte holde meg i le for å få driften under 1 knop. Hadde jeg visst om den værutsikten hadde jeg droppet jakten på gjedde og/ eller røye og satset på trolling etter ørret i steden.

Gjeddestang og vertikalstang
    Dagens høydepunkt var at jeg fikk tettet endel hull i dybdekartet for Tyrifjorden. Kartet på dybdekart.no blir oppdatert så fort jeg får tid. Sonarloggene mine lastes også opp på Insight Genesis, hvor Social Map delen av Tyrifjorden begynner å bli veldig bra etterhvert.

Jeg har lekt litt med Reefmaster, programmet Dan og jeg bruker til å lage kartene på dybdekart.no. Jeg prøver å få fine farger i kartet uten bruk av "ShadedRelief", samtidig som jeg også prøver å samkjøre fargene på kartene for HDS og Elite HDI. Under ser du et par skjermbilder fra min Lowrance HDS 8 Gen 1 med de nye fargene. 0-5 meter farges rødt, 5-10 er mørkeblått og så er det ulik farge for hver tiende meter etter det. Fordelen er at det er veldig lett å se grunnrygger etc. Kartene blir ikke like "pene" i fargene som med shadedrelief-mappen, men de krever mye mindre lagringsplass på minnekortet og er lettere å lese for kartplotteren så den igjen reagerer fortere på zoom.

Tetting av hull og fisketomt ekkolodd

Fine kartet sitt

Noe annet som var dødt i dag var Ebersprächeren. Det har den vært en måneds tid, i dag prøvde jeg å finne ut av hvorfor.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
124 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-08-05, 07:15
0 svar
277 visningar
0 gillar