Team Pro är från början och i grund och botten ett gäddfiske tävlingsteam som genom åren vuxit fram ur historien av fyra andra lag. Teamet består idag av Mikael Ekstedt (lag kapten) , Fredrik Bernström samt Håkan Stoltz. Micke och Håkan har tidigare fiskat i lag som team Frasse & co samt Team ITT. Jag själv fiskade i mitt eget lag Team Freddanz som senare blev team Rovfisk. Vi skulle bli stenhårda konkurrenter på tävlingarna. Båda lagen var från Bro norr om Stockholm och med samma hemmavatten i Mälaren så var prestigen alltid stor lagen i mellan. Micke och grabbarna hade hållit på länge och presterade alltid högt i tävlingarna. Team Freddanz var underdogs och hade inte samma erfarenhet av tävlingar. Men med tålamod och jävlar anamma kommer man långt! Det går att slå proffsen! Så tillslut efter många långa avverkade tävlingstimmar så lyckades vi äntligen besegra dessa herrar. Micke och jag började fritids fiska allt mer och mer tillsammans, men på tävlingarna var vi fiender…! =) Så här höll det på och tillslut fiskade vi mer tillsammans än med våra egna teammedlemmar och när en av grabbarna i dåvarande laget inte kunde fortsätta och Micke sa att nu skall du fiska med oss Freddan! så var jag ju tvungen att ansluta! Nu kunde man äntligen berätta hemligheterna man höll tyst om ute i båten när man inte fiskade i samma lag. Ett problem när man är så pass engagerad i en sak så som fiske är att hitta likasinnade, eller lika sjuka som vi brukar säga. =) Blir ju som ett gift detta, och det blir bara värre och värre med åren..! Genom åren har detta lag presterat pallplatser i tävlingar så som Värtan cup , King of Mälaren, Mälaren mästerskapet, Pike challenge mfl.. Och vi hoppas det forsätter lika bra i framtiden! ? Men framför allt så skall man ha roligt! /Freddan
Team Pro vs Team Freddanz
?

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Team Pro vs Team Freddanz?
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)