Storsjön | En av få vindstilla soliga dagar | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storsjön | En av få vindstilla soliga dagar | Fiske i gemenskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storsjön | En av få vindstilla soliga dagar | Fiske i gemenskap

I söndags var jag ut på Storsjön med Daniel där vi tänkt göra det osäkert för alla möjliga arter att hugga.
    Klockan 06.00 var jag hos Daniel, och till klockan sju satt vi i båten redo att fara ut på ett närmast spegelblankt vatten.
    Vi hade tänkt testa lite olika metoder under dagen, men valde att inleda med spinnfiske på ett grund.
    Det tog inte allt för lång stund innan både abborre och gös var landad i båten, men inget mängdfiske direkt.
    Eftersom det var så lite vind växlade vi efter en stund över till prickskytte och på morgontimmarna var en del av dem på hugget.
    På bilden så har Daniel precis fått en gös till att hugga, därav spöböjet.
    Det största som behagade hugga vid prickskyttet var en gös på 3,8kg, och några gösar senare så hade de bestämt sig för att endast stiga upp och undersöka jiggarna utan att hugga.

Vi återgick då till vanligt spinnfiske med shadjiggar på grunden, vilket gav rätt stadig mängd hugg med en medelvikt omkring 1,5-2 kilo på gösarna.
    Jag fick ett bonushugg av en metersgädda omkring 6kg som valde att skaka loss jiggen intill båten precis när vi skulle ta ett kort på den i vattnet.

Det blev en solgassande dag vilket gav en redig solbränna som idag onsdag fortfarande gör sig påmind.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar