Fin gädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fin gädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fin gädda!

Efter några fisketurer hit och dit denna vår så var det dags för en renodlad fiskehelg. På egen hand gav jag mig ut från tidig morgon till sen kväll och spinnfiskade grundflak och branter. Jag fiskade några olika vatten och jag lyckades tillslut fånga en kort och tjock gäddmamma.
    På lördagen fiskade jag två olika vatten. Jag stack iväg vid 5-tiden på morgonen och jag hade hela helgen kvar. Nytt vatten innebar sökande och jag lyckades hitta fina platser. Landade 7-8 gäddor och hade många följare. Med känslan av att några stora hade sett mitt bete så plockade jag upp båten och åt en rejäl lunch. Jag sov en stund och brassade sedan vidare mot nästa sjö och även där gick det att lura några fiskar.
    På söndagen hade jag fiskat i tio minuter då det högg och det tog mig två sekunder att räkna ut att detta var helgens största. Väl i håven såg jag ryggbredden och var övertygad om att den skulle passera tiogränsen.
    Kort och tjock pressade den vågen till 11kg. Längden endast 109cm.Det bete som fångade flest och även den största fisken denna helg var en Black River Sweden 29cm shad. En kraftig jigg med rejäl paddel. Riggad med shallowskruv vinglar den fram fantastiskt och med ett päronbly i nosen fiskar den sig fint i droppet. Micke Persson har lyckats med denna jigg. Ett mycket slitstarkt gummi som tål många gäddor!

Nu vankas det tävling. På lördag klockan 06:00 går startskottet för Ovanåker Open. Längsta gäddan på valfri sjö i kommunen vinner. 40 lag tampas om segern.
    /Joel

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 906 visningar