Meta mera! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta mera!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Meta mera!


    Meta mera?

    Ja exakt som som rubriker lyder.
    Jag har lagt märke till en sak sista tiden angående metet samt karpfisket i Sverige.
    Det är väldigt många "nya" förmågor och jag tycker man ser mer och mer att folk snappat upp metets storvilt vilket är väldigt kul.

    Karpen är en stark och mystisk varelse vilket lockar folk till att börja jaga den.
    Var noga med att behandla fisken med respekt så nästa fiskare också kan uppleva fångsten.
    Ett tips till er som sitter och funderar om ni ska prova meta efter karp är att köpa rätt utrustning i början.
    Lägg inte alla pengar på de finaste spön, rullar, larm eller liknande utan införskaffa er en avkrokningsmatta och håv av bra kvalite som skyddar fisken vid fångst.
    Resten kan man alltid uppdatera senare med tiden om man skulle fatta tycke för detta underbara fiske.
    Prylar finns det gott om och ska du ha allt inom karpfisket idag blir det nästan lite löjligt dyrt men de flesta "mete" butiker i Sverige kan erbjuda en hel del bra utrustning till ett bra pris.

    Beten...
    Köp det som är lättast att få tag på dock av bra kvalite ifall du använder mängder.
    Idag finns det en uppsjö av beten på marknaden och alla hävdar att deras är det bästa.
    Gå din egen väg karp kan du alltid fånga på vanlig majs eller bröd problemet med sådana beten är mer att annan vitfisk hinner före karpen.

    Custom, camo och pod...
    Ja detta är en smaksak och inte för alla, själv gillar jag camo och pod i vissa lägen och jag kan gärna köpa något "custom" gjort så länge jag kan ha nytta för det och underlätta mitt fiske.
    Finns en del som hävdar att en rod pod tex är totalt onödigt, klumpigt och fult men i ärlighetens namn vem har tid och ork att slå ner bankstick i sten istället för att vila spöna på en ställning?
    Sedan är det inte en skönhetstävling för den delen men tack vare våra sociala medier och alla "fina" bilder på vad som är rätt eller fel är det lätt att dras med i den onda cirkeln.

    Social media...
    2000-talets boom!
    Alla vet hur det funkar idag och det finns så otroligt mycket bra saker att snappa upp här vilket bjuder på en stor skjuts jämfört med för 15 år sedan när det knappt fanns någon info att ta del av.
    Problemet för många är att det oftast snackas alldeles för mycket skit på vissa plattformar.
    Detta kommer man ej ifrån tyvärr, skall du publicera något eller visa dig offentligt så får man vara beredd på att en del kritik.
    Tyvärr så skrämmer dom här så kallade "keyboard warriors" bort en hel del från vårt underbara intresse vilket är väldigt synd.
    Finns väl inget direkt svar på detta men antagligen fiskar dom alldeles för lite eller är de bara missnöjda med sin livssituation, det bästa du kan göra är bara att skita i dom och gör det du älskar.





    Läs mer på bloggen
    Slaaack Liiiines!!!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 151 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 721 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 227 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X