Tottes fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tottes fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tottes fiske

    Hejsan, gammal användare men ny skribent på forumet. Tänkte mig på att försöka dokumentera mitt fiske efter mestadels gädda i Österbotten utanför Vasa där jag bor för tillfället men det blir nog även havsöring hemma på Åland där jag är född och uppvuxen.

    Kvällens strapats blir nog fiske i ån som jag bor bredvid. Första året jag fiskar här, fått säkert 60 gäddor med största på 5,19 kg. Så fisk finns!
    Men ikväll tar jag nog mitt lilla 7fots daiwa crossfire (otroligt prisvärt spö) 5-20 g och dänger lite poppers!
    Väntar på min curado K och mitt roots spö...

    Mvh!

  • #2
    Vart ingen fisk igår, va bara ute och slökörde mellan 18.30-19.30. Intressant i sammanhanget är att jag 1 och tappade 5 gäddor från samma sten kvällen innan men efter kl 22 på kvällen. Skönt att bara komma ut och ladda inför ny vecka.

    Mvh

    Kommentera


    • #3
      Kul att dela dina fiskeupplevelser. Jag ska försöka ta efter ditt initiativ. På tok för få fiskehistorier på det här fiskeforumet, men väldigt många prylhistorier.

      Kommentera


      • #4
        Tack! Ja, jag kan tycka att det är intressant med utrustningen runt fiske men inget "nörderi" på det viset. Jag uppskattar alla fiskar jag får men stora är så klart kul. Har börjat anamma en mer minimalistisk syn kring fiske, 3 lådor i ryggsäcken, en med jerk, en med gummi och så en med lite skedar, wobblers spinnare och sånt. Ett spö och så på cykeln och ut och utforska.

        Får se när nästa fisketur blir. Kanske ikväll (högs sannolikt)

        Mvh

        Kommentera


        • #5
          Match made in heaven! Tog på Westin swim 53 g suspending. Vart bara å kasta i 20 min.M
          Bifogade filer

          Kommentera


          • #6
            Ikväll ska jag göra en seriösare drive, brukar börja där runt 21 tiden tills det blivit mörkt då har jag haft bäst utdelning här i ån.

            Kommentera


            • #7
              Kom precis in efter att ha varit ute och fiskar.
              Fick 2 "snipor " på McRubber i färgen motoroil. Brände ett flertal, inte i stöten. Ändå en givande kväll och riktigt skönt att gå och kasta. Riktigt jäkla nöjd med curadon! Och roots spöet är också smidigt och bekvämt att fiska med. Har tydligen slipat bort triggern i nåt skede dock Minns inte funderingarna varför dock Palmar alltid rullen ändå. Finns det för respektive nackdelar med det?

              Bra kväll!

              Mvh M
              Bifogade filer

              Kommentera


              • #8
                Idag vart det i fiske i den österbottniska skärgården medelst båt. 27 gäddor i båten på 3 man. Jag kastade med Westin swim hela dagen. Bra dag!

                Kommentera


                • #9
                  Idag vart det i fiske i den österbottniska skärgården medelst båt. 27 gäddor i båten på 3 man. Jag kastade med Westin swim hela dagen. Bra dag!

                  Kommentera


                  • #10
                    3,29 kg och 75 ~ cm. Fiskat på den i 3 timmar tappat den och svurit otal gånger. Bestämde mig i ett tidigt skede att jag ger inte upp innan jag har den iland, pannben finns iallafall. Nu hem och sova med gott samvete. M

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
                    12 svar
                    3 638 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
                    90 svar
                    6 154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
                    15 svar
                    1 442 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Kolnej
                    av Kolnej
                     
                    Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
                    25 svar
                    1 082 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
                    0 svar
                    53 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Arbetar...
                    X