MeanMachine: Farsan dominerar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Farsan dominerar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Farsan dominerar.

Fick besök av farsan lagom till helgen och han var sugen att se vad jag pysslade med på nätterna egentligen. Farsan är ingen fiskare egentligen och vet knappt vad som är fram och bak på ett spö, men eftersom det precis börjar bli tendenser till att skymma och jag vet att vi nog borde kunna hitta smågösarna så drar jag med honom ut till båten. Jag rotar fram en av Karros undanstoppade dunjackor och tvingar honom trots protester att ta med den ut till sjön. Kvällarna är fortfarande riktigt kyliga och jag lovar honom att är han inte välklädd så kommer han frysa som en utter.
    Han får sen låna ett av mina special-VJ spön (har samlat på mig nått för mycket kanske;-) och jag kör en snabbkurs för hur grejerna funkar och vad han bör tänka på.

Vi kommer ner till sjön och väl där upptäcker jag vem som får leka utter ikväll! Har i brådskan glömt att ta med min egen vindjacka. Gud så klantigt. Får klara mig med tröjan bara.

Väl ute på sjön tycker farsan (teknikfreak som han är) att ekolodet är en fiffig pryl. Kan inte mer än att hålla med och konstaterar att utan ekolod hade nog merparten av mina nuvarande fiskeplatser ännu varit oupptäckta.

Vi kommer ut till lekgrundet där gösarna redan invaderat jaktmarkerna (enligt ekolodet). Vi börjar vertikala båda två och jag missar snart ett napp. Plötsligt hojtar farsan till och krokar en fisk. Han sitter i fören och ser hur lugn ut som helst. Han kommer ihåg var slirbromsen sitter och drillar hur coolt som helst upp en kilo-gös. I med gösen och fortsatt fiske.

Vi snirklar runt en stund till och sen får farsan ytterliggare en fisk. Nu har han fått kläm på det hela och vi krokar av och fotar en mindre gös som sen får simma hem.
    En timme senare är det kolsvart, min näsa rinner och fingrarna är blåa. Vi har bara fått ett par nafs i våra jiggar men inte lyckats kroka någon mer. Jag rafsar ihop allt i båten så gott det går med mina stela fingrar och sen åker vi hem för lite sömn. Jag drömmer sen om bautagösar som bogserar båten tvärs över sjön, knäcker spön och bryter håvskaft. Kan man ha en bättre dröm?

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 957 visningar