parabellum: 11-11-05 Utbyte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 11-11-05 Utbyte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 11-11-05 Utbyte

Nytt fiskepass! Ny seg fiskedag men det börjar röra på sig.
    Denna gången var vi tre i båten. Förutom jag själv och Martin så hade vi också med oss Fredrik Renz från http://fiske.gol-dahlgren.com.
    Blev upphämtad hemma i Malmö av Martin ca 06.45 och vi begav oss vidare mot Staffanstorp där Fredrik skulle hämtas. Strax innan 08.00 var båten i vattnet och alla prylar lastade. Efter en trevande inledning med några kontakter så fick Martin det som skulle visa sig bli dagens största, som uppskattades till omkring 5kg. Denna madam föll för en Svartzonker McTail Plast (Slow Sink) i färgen ”Tiger Gösen”. McTailen blev Martins vinstrecept denna dag med fem gäddor på sitt samvete.
    Vi fiskade vidare och fick några ströfiskar då och då. Det var utspridda smågäddor som gick till attack men tyvärr hittade vi inte fler av större format.
    Martin: 5st (Svartzonker McTail Plast Slow Sink ”Tiger Gösen”)
    Fredrik: 1st
    Anders: 1st (Buster Jerk II C196)
    Martin var odiskutabel ”segrare” denna dag men jag vill ju gärna hävda att jag kom tvåa eftersom jag faktiskt fick ytterligare en fisk. Ska man vara ärlig så får nog andraplatsen ändå tillskrivas Fredrik eftersom hans Gädda faktiskt var större än min. Nedan kan ni beskåda min monster-bonus-fisk.

Jag och Martin planerar för en helg i Blekinge inom kort. Rapport kommer.
    Ett extra tack till Fredrik från oss på Predatorfiske.se. Fiske är ju altid skoj och dessutom är det kul att träffa andra likasinnade.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 957 visningar