SussisSymfoni: Norrbyströmmen rockar fett!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SussisSymfoni: Norrbyströmmen rockar fett!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SussisSymfoni: Norrbyströmmen rockar fett!!

Startade tidigt i morse och bilade upp till Motala hamn för att möta upp de andra tjejerna.
    Det blev lite shopping på Olas fiske innan vi handlade proviant för att till slut komma fram till Norrbyströmmen.

Sarita gav oss kepsar med egen logga på. Ursnygga och alltid trevligt med personliga attiraljer.

Vi slängde i oss kaffe och Lasagne som Jeanette hade lagat och tagit med sig  men sen vart fiskeabstinensen för stor, så det riggades flugspön för fullt och sen var det bara till att traska ut i snön och hitta lite gluggar bland isen.

Första kastet så steg en fisk upp efter flugan, precis intill iskanten men jag missade att kroka den, men andra kastet satt den fast på den hulling lösa flugan..

En fin liten öring som lyftes snabbt för fotografering för att sedan släppas tillbaka. Den var i fin kondition och simmade glatt iväg.. ( i mina glasögon syns de andra tjejerna som fotograferade för fullt )

Jeanette kör gymnastik samtidigt som hon försöker få tag i tafsen.
    Det var lite snöyra och ett par minusgrader i luften och vi fiskade i ett par timmar innan mörkret la sig över Norrbyströmmen..

Sarita krokade också en öring men tyvärr var ingen i närheten så det vart inget bildbevis..

Anscha, go och glad och söt som vanligt!!

Anscha visade sin nya fina rulle och spö som hon inhandlat i USA..

Dessutom har Anscha låtit tatuera sig och det blev verkligen jättefint!!

Kvällen har tillbringats vid stora bordet där vi bundit flugor för fullt.. Ingrid guidade mig till att knyppla ihop ett par tussar..

Ja vi får väl se om denna tuss (en Damsy variant ) lyckas lura något fisk framöver..

Våra spön står inne och tinar upp inför morgondagens fiske.

Tjejerna tyckte att Norrbyströmmen var kanon och vill absolut att vi åker hit igen och det var precis det jag ville med denna resa, att inspirera till fler resor hit framöver..

Jag passar på att tipsa om Saritas hemsida också och framförallt hennes underbara matlagninsklipp där hon ska tillreda en “strömhultare”

Ni bara måste kolla in hur rolig denna kvinna är!!
    Saritas hemsida heter Wilderness Woman klicka på namnet så kommer du dit.

Nu rockar vi vidare här i Norrbyströmmen och bjuder på mer bilder och annat skoj i morgon!!
    Skitfiske!!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT=Book Antiqua]Fiskande Fjälla [/FONT]
    http://www.fisheco.se/blogg/sussissymfoni/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar