08ABBORREN 19 november - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

08ABBORREN 19 november

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 08ABBORREN 19 november

Kan någon slå förra årets otroliga vinnarresultat från Team Mojoboats - 214 cm på fem abborrar! Foto: Sportfiskarna

Boka upp söndag 19 november: då är det dags för den årliga och mycket prestigefyllda tävlingen 08ABBORREN.

Abborrfisket på innerstadens vatten är hett. Anmäl ert lag idag. All info om tävlingen finns på evenemanget här på Facebook.

Tävlingen går ut på att ta de sammanlagt fem längsta abborrarna i en lagtävling samt att individuellt ta den längsta abborren.

– För den som ännu inte är bekant med tävlingen så handlar det om abborrfiske på Stockholms Citys vatten i Mälaren. Man fiskar i team från båt med artificiella beten, framförallt med jigg, berättar Anssi Lehtevä, Sportfiskarnas tävlingsansvarige.

Som vanligt kommer det att finnas ett mycket fint prisbord. Mer detaljer om detta presenteras senare.
    Sista anmälningsdag är onsdag 15 november.

Läs mer på hemsidan
    Senast ändrad av Bergman; 2017-10-04, 15:31.
    Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
    Klicka här för att bli medlem!
    Gilla oss på Facebook
    Sportfiskarnas hemsida

Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

Varför så sent ?
    Vet inte om det är bara jag men så kul är det inte med minusgrader & frost (snö) .
    Kommer vänta till sista minuten & anmäla mig .

Kommentera

Anledningen till att det är sent är att fisket i stan bara blir bättre och bättre och bättre senare på säsongen. Hittills har vi sluppit minusgrader! Hoppas att du kan komma ändå.
      Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
      Klicka här för att bli medlem!
      Gilla oss på Facebook
      Sportfiskarnas hemsida

Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
        Anledningen till att det är sent är att fisket i stan bara blir bättre och bättre och bättre senare på säsongen. Hittills har vi sluppit minusgrader! Hoppas att du kan komma ändå.
        Det är en kul tävling hoppas vädergudarna är med oss

Kommentera

Jo det var väl på håret förra året med snö och minusgrader dagarna före tävlingen?... eller så minns jag fel.
          Lite lurigt om det är vinterväglag också. får ju inte dra båttrailern i vinterväglag med dubbdäck på bilen.
          Därför jag stod över förra året... man vill ju inte lägga båten i diket heller

Skitkul tävling men tror det slutar med att jag står över, om nu inte tempen råkar vara riktigt bra den helgen

Skitfiske på er andra dock

Kommentera

jag håller med, på tok för sent! vilket gör att många inte kan vara med! jag har dock möjligheten att kunna vara med.
            och att fisket skulle bli bättre inne i stan desto senare på året stämmer inte alls. det fångats mkt och stor abborre oavsett årstid inne i stan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X