Abborrbibeln - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrbibeln

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborrbibeln

Jag köpte nyligen "Abborrbibeln" av Tobias Fränstam och Johan Tell, som kom ut tidigare i år, och har hunnit läsa de första kapitlen. Om någon är nyfiken finns information om boken här: https://www.bonnieraudio.se/bocker/295364/abborrbibeln/
    Jag trodde först att den mest skulle handla om beten och tekniker, men den går faktiskt betydligt djupare än så. Det är mycket om abborrens beteende, hur årstid och väder påverkar fisket och hur man kan tänka när man väljer plats. Jag gillar att den blandar fakta med författarnas egna erfarenheter, så den känns aldrig torr att läsa.
    Jag fiskar mest efter gädda, men ville bli bättre på abborrfiske och därför kändes den här boken som ett bra val. Redan efter de första kapitlen har jag fått några idéer som jag tänker testa nästa gång jag kommer ut på vattnet.
    Är det någon annan här som läser eller redan har läst Abborrbibeln? Tyckte ni att ni faktiskt ändrade något i ert abborrfiske efter att ha läst den?​

Jag har läst den, och motsvarande gäddbibel också. Läsvärda böcker, Abborrbibeln har gett flera insikter för mig om abborren som fisk och lite bredare syn på abborrfiske. Min största behållning av boken är ändå att det inte behöver vara så märkvärdigt hur och med vad man fiskar. Det kan nappa bra ändå.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
    37 svar
    11 358 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg hanlof
    av hanlof

Startad av matswilander67, 2026-07-19, 14:14
    1 svar
    213 visningar