Fånga lax mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fånga lax mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fånga lax mm

Hej, jag hade tänkt börja fiska lax...
    Men jag är inte så erfaren och tänkte fråga om hur man bäst fångar dessa silverglänsande godingar.
    Så, jag tänkte ju fiska lax, så jag har köpt en ny lina som ska kunna hålla 11 kg, men nu e min fråga om jag ska kasta eller ska jag prova på att flug-fiska eller nått?
    Ifall jag kastar vad ska jag köra för drag? Atom, wobbler, jigg, spinnare...?
    Undrar även hur man gör den bästa fiskeknuten, ganska mycket sjögräs och annat skit i den älv jag oftast fiskar, så jag brukar förlora en del drag.

Så ni förstår jag är väldigt oerfaren.
    Men kort sagt, hur fångar man lax på bästa tänk-bara sätt?

Med vänlig hälsning Anton

(stavning)

Har själv aldrig fiskat Lax men jag såg en bra instruktionsfilm för kanske ett år sedan, från Älvkarleby tror jag. Ska se om jag kan hitta klippet...

Tror det var det där. Minns att jag tyckte det gav bra svar på val av utrustning och lite tekniker. Sitter på jobbet så kan inte verifiera.

Skitfiske!
    Senast ändrad av dr00l; 2015-07-07, 23:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av dr00l Visa inlägg
      Har själv aldrig fiskat Lax men jag såg en bra instruktionsfilm för kanske ett år sedan, från Älvkarleby tror jag. Ska se om jag kan hitta klippet...

Tror det var det där. Minns att jag tyckte det gav bra svar på val av utrustning och lite tekniker. Sitter på jobbet så kan inte verifiera.

Skitfiske!
      Tack, men det var tyvärr inte den information jag sökte.

Kommentera

Om du har möjlighet gå in till din lokala sportfiskebutik i Skellefteå, Cykel och Fiske och prata med dem. De har bra koll på hur det fungerar. De vet var du ska fiska och hur du ska fiska.

Kommentera

Tack, ska prova det

Kommentera

Ursprungligen postat av MrAnton Visa inlägg
            Hej, jag hade tänkt börja fiska lax...
            Men jag är inte så erfaren och tänkte fråga om hur man bäst fångar dessa silverglänsande godingar.
            Så, jag tänkte ju fiska lax, så jag har köpt en ny lina som ska kunna hålla 11 kg, men nu e min fråga om jag ska kasta eller ska jag prova på att flug-fiska eller nått?
            Ifall jag kastar vad ska jag köra för drag? Atom, wobbler, jigg, spinnare...?
            Undrar även hur man gör den bästa fiskeknuten, ganska mycket sjögräs och annat skit i den älv jag oftast fiskar, så jag brukar förlora en del drag.

Så ni förstår jag är väldigt oerfaren.
            Men kort sagt, hur fångar man lax på bästa tänk-bara sätt?

Med vänlig hälsning Anton

(stavning)
            Hej Anton;

Besök någon närbelägen fiskebutik som exempelvis Cykel & Mopedhandlaren, Södra Järnvägsgatan 47, 931 32 Skellefteå, tel. 0910-77 79 40 och fråga personalen där om fiskekort, bra fiskeplatser lämplig fiskeutrustning samt fångstgivande beten för Lax i Skellefteälven...

Go for the Big Salmons!

Old Firehand

http://www.trumman.com/candy/lef_candy.htm

wwwtrumman.com

Kommentera

Ursprungligen postat av MrAnton Visa inlägg
              Tack, men det var tyvärr inte den information jag sökte.
              Hah, nä jag såg nu att det var Havsöring just det klippet handlade om. Var som sagt ett tag sedan jag kollade på den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
              5 svar
              415 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Grabbn88  
              Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10