Jag och min kompis lyfta på en sten vid stranden så såg vi en svart färgad fiska simma ut nån som har en aning om vad det var?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nån som kan idenifera arten?
Collapse
X
-
Då gissar väl jag på en gärs då...
Drog nytt pb i höstas och den nappade under en sten. Nästan kolsvart var den...Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Tycker det låter som en havslaxbrax, klassiskt vinterbeteende för arten!Ursprungligen postat av GärsFiskarn Visa inläggJag och min kompis lyfta på en sten vid stranden så såg vi en svart färgad fiska simma ut nån som har en aning om vad det var?
Kommentera
-
Black ghost?
Jag kommer osökt att tänka på en Black Ghost, kan det vara det?
http://www.128810.webshop.eurovator....0&sub=0&page=1
MVH
/Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Nja mörkare var den ja såg men kan de vara bergsimpa vi såg?Ursprungligen postat av Badfish Visa inläggOm den va svart/brun så kan det ha varit en stensimpa.
Och om du inte vet vad det är för fisk så kan du googla eller kolla i mina bilder, har en där som heter "kamo". Den är ganska ljus och dom brukar vanligtvis vara mörkare.
Kommentera
-
Ja, eller som Uttern säger att det var en lake.Ursprungligen postat av GärsFiskarn Visa inläggNja mörkare var den ja såg men kan de vara bergsimpa vi såg?
Här har du en sida med mer bilder på stensimpor. Stensimpe-sidaSenast ändrad av Badfish; 2008-01-28, 20:08.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
414 visningar