Mycket konstig gädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket konstig gädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
    jo men det känns inte som att en sådan starkt lysande färg kan uppstå av en missbildning...
    Det är väl iofs en av de troligaste förklaringarna... Den enda konkurrenten till den teorin är spekulationer om att den ätit något.

Kommentera

ser ut som olja

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
        ja det finns väl inget som de inte äter de hjärtvättade bummlingarna med en IQ på 2
        ...och andra fiskar är smartare för att dem äter rosa/svarta spinnare eller vaniljdoftande jordgubbsfärgade kulor med chokladsmak...

Kommentera

Trots att det är ovanligt så blir vissa huggormshannar blå till färgen. Jag gissar på att pigmentförändringen hos dessa huggormar är av liknande art som den hos dessa blå gäddor. Har sökt på google efter anledningen till denna pigmentförändring men utan resultat. Tror personligen att den är medfödd hos gäddan precis som den är hos de blå huggormarna och alltså inte beror på miljön eller födan...men vad vet jag, en gammal hora?

Kommentera

Fick själv en i samma storlek i umeålven som var helt grön på insidan munnen(klarggrön) funderade på om det hade följt med lite gäddnate med den småfisk den ätit? jag fick min mitt i sjögräset.

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
              Trots att det är ovanligt så blir vissa huggormshannar blå till färgen.
              Det är rätt vanligt att huggormshanar ser blå ut precis efter hudömsningen.

Kommentera

en albino gäddahur f*n gick det där till?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                5 svar
                417 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Grabbn88  
                Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10