Ursprungligen postat av Henke The lander
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Märkning av gädda
Collapse
X
-
Först måste man ha intyg i fiskplågande (gäller allt märkningsarbete), auktoriserad fiskplågare/märkare. Sedan ska man ha tillstånd i det vattnet man tänkte "märka" gäddorna.Ursprungligen postat av roach master Visa inläggÄr det bara vid värtan det gäller eller kan det gå att få till vid andra ställen med?
Mycket enklare att googla ex.vis:
esox lucius homing
eller
gädda vandring
P.s Olof här på FS dyker upp i en av googlingarna.
Senast ändrad av Scaner; 2009-01-12, 18:57.
Kommentera
-
Neeej! Visste du inte att googling skadar miljön?Ursprungligen postat av Scaner Visa inläggFörst måste man ha intyg i fiskplågande (gäller allt märkningsarbete), auktoriserad fiskplågare/märkare. Sedan ska man ha tillstånd i det vattnet man tänkte "märka" gäddorna.
Mycket enklare att googla ex.vis:
esox lucius homing
eller
gädda vandring
P.s Olof här på FS dyker upp i en av googlingarna.
Det stod det på Aftonblaskan.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggAntar att Scaner är emot detta eftersom det kommer att bevisas att C&R på gädda fungerar utmärkt och är ett bra sätt att kunna behålla en gäddstam som storleksmässigt är spännande att fiska efter.
Eller så är det bara hans allmänna okunnighet gällande fiske och fiskevård som lyser fram igen...
Ordförande i svenskagäddklubben som uttalar sig.
1. Respektera andra fiskare som du själv vill bli respekterad.
ordföranden skrev:
Givetvis får vem som helst som ställer upp på SGKs etiska regler och vill värna om stor gädda vara med i Gäddklubben.
Men jag tror inte riktigt du hör till den kategorin.
jaha ja
de är bara stor gädda som räknas ??????????
de verkar ju seriöst
var går gränsen mellan stor gädda och normal gädda då ? 12 kg ?
finns tydligen dom som bör fundera över sitt medlemskap !!!
vilken kategori hör "ordföranden" till ?Senast ändrad av Scaner; 2009-01-28, 17:46.
Kommentera
-
Personligen tycker jag det är kul att folk engagerar sig i fiskarna, jag tycker det är nog bättre att märka fisk som lever längre som gädda än salmonider, själv har jag bara varit med vid fiskmärkning av hälleflundra, intressant var det.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Sportfiskeboden skulle ha en 2 dagarsutb. för de som ville bli "märkare" tyvär gällde det bara de som fiskar i och omkring Värtan . Håller med om att det vore kul mackan .. Tycker det är ett bra initiativ av Boden , var själv med i höstas .. tyvär var det ett riktigt katastrof fiske den dagen :P
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
426 visningar