havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsöring

är helt ny på detta men men tänkte fiska havsöring.var kan man hitta dom nu vad hugger dom på vilken tid ja allt vill ja ha reda på tacksam för info..

Jag skulle säga att bästa fisket efter HÖ är i gryningen, och kör du med drag, så rekomenderar jag draget ludde eller ME draget. Annars mete med räka är grymt! Å kan bara säga att dom har kommit in ordentligt nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av IbraJill Visa inlägg
      Jag skulle säga att bästa fisket efter HÖ är i gryningen, och kör du med drag, så rekomenderar jag draget ludde eller ME draget. Annars mete med räka är grymt! Å kan bara säga att dom har kommit in ordentligt nu.
      du skrev kommit in är de bra fiske då tex vid hamnar eller väldigt nära land???

Kommentera

Det jag menade är att de kommit in, så du kan köra från land, kör själv i Nynäshamn och där är dom inne, så står och kastar/metar från stenarna på stranden, vet även att dom kommit in vid stendörren ovanför Nyköping, där polarn lyckats fånga några, dock från båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av gonefishing5053 Visa inlägg
          är helt ny på detta men men tänkte fiska havsöring.var kan man hitta dom nu vad hugger dom på vilken tid ja allt vill ja ha reda på tacksam för info..
          Var tänker du fiska? Svaren på de här frågorna kan vara väldigt olika beroende på var i landet.

Kommentera

Ursprungligen postat av IbraJill Visa inlägg
            Det jag menade är att de kommit in, så du kan köra från land, kör själv i Nynäshamn och där är dom inne, så står och kastar/metar från stenarna på stranden, vet även att dom kommit in vid stendörren ovanför Nyköping, där polarn lyckats fånga några, dock från båt.
            Berätta gärna mera om nynäs, jag har varit ute senaste veckan o letat öring, men varken fått napp, eller sett nån skymt av dom? Förstagångsöringsfiskare dock

Något speciellt ställe du kan rekommendera för att "meta" öring?

Kommentera

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har inte varit inloggat på ett tag... Det finns flera bra ställen runt nynäs för Öringsfiske, men om man ska meta så är det absolut bäst utanför Nynäs havsbad, var där imorse, hade 4 tapp. Tyvärr. Sen om man åker bil dit, så kan man kika på de HÖ som leker, de står under bron ut mot trehörningen, rätt ballt att titta på.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
              5 svar
              426 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Grabbn88  
              Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10