Hjälp med fiskart - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med fiskart

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med fiskart

Hej! Har en fråga som jag funderat på väldigt länge. Jag och min far fiskade efter abborre i Västerviks skärgård i sommras och plötsligt började vi få upp fiskar som såg ut som mörtar. Men högg på drag (små spinnnare). Ytan nästan kokade på vissa ställe. Oerhört mycket fisk alltså. Vad kan detta vara för art? Större än mörtar och inte lika höga. Folk jag pratat med har sagt att det eventuellt kan vara ID. Men jag är osäker. Tack på förhand.

Id... :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Bampan Visa inlägg
      Hej! Har en fråga som jag funderat på väldigt länge. Jag och min far fiskade efter abborre i Västerviks skärgård i sommras och plötsligt började vi få upp fiskar som såg ut som mörtar. Men högg på drag (små spinnnare). Ytan nästan kokade på vissa ställe. Oerhört mycket fisk alltså. Vad kan detta vara för art? Större än mörtar och inte lika höga. Folk jag pratat med har sagt att det eventuellt kan vara ID. Men jag är osäker. Tack på förhand.
      Det var nog Id dom brukar stå och sola strax under ytan .Brukar gå å meta på bröd . Polarn har fått på atom å på bröd .

Kommentera

Id är det, min hittills enda högg på en spinnare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
        5 svar
        425 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Grabbn88  
        Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10