Hej! Har en fråga som jag funderat på väldigt länge. Jag och min far fiskade efter abborre i Västerviks skärgård i sommras och plötsligt började vi få upp fiskar som såg ut som mörtar. Men högg på drag (små spinnnare). Ytan nästan kokade på vissa ställe. Oerhört mycket fisk alltså. Vad kan detta vara för art? Större än mörtar och inte lika höga. Folk jag pratat med har sagt att det eventuellt kan vara ID. Men jag är osäker. Tack på förhand.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med fiskart
Collapse
X
-
Det var nog Id dom brukar stå och sola strax under ytan .Brukar gå å meta på bröd . Polarn har fått på atom å på bröd .Ursprungligen postat av Bampan Visa inläggHej! Har en fråga som jag funderat på väldigt länge. Jag och min far fiskade efter abborre i Västerviks skärgård i sommras och plötsligt började vi få upp fiskar som såg ut som mörtar. Men högg på drag (små spinnnare). Ytan nästan kokade på vissa ställe. Oerhört mycket fisk alltså. Vad kan detta vara för art? Större än mörtar och inte lika höga. Folk jag pratat med har sagt att det eventuellt kan vara ID. Men jag är osäker. Tack på förhand.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
425 visningar