Svagaste fisken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svagaste fisken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av sommenfiskaren Visa inlägg
    okej, jag har bara fått en på 4 kg, men dock fångad på västkusten(med en som får sportfiska dem lagligt)
    Väderöarna? Inte så vanligt med knaggisar på Västkusten..Tycker det är rätt bra fight på rockorna, framförallt på lätt utrustning.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
      Hälleflundran är riktigt riktigt svag har jag hört
      Beror helt på, en del slåss inte alls, en del är helt vansinniga, beror på vattentemperaturen också, dom saknar simblåsa som dom kan göra vansinnes dykningar utan att bli påverkade för mycket.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
        Mört.
        Räknar man hästkrafter per kilogram så är mörten en relativt stark fisk.

Den kämpar nog inte mycket på 0,30 mm lina och grovt spö men tagen på ett Winkelpicker eller Wandspö (spön för lättare bottenmete) med tunn lina ger en mört på 500 gram en helt OK fight.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-05-14, 22:25.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Asp är överreklamerad. Kanske inte svagast, men definitivt ingen torped. Mört och björkna som några nämner är riktigt starka för sin vikt. Annars är det bara att hålla med, braxen, id, ruda, gös är rätt tröga. Marulk har jag tagit en och den var ju ingen stridis direkt...

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
            Väderöarna? Inte så vanligt med knaggisar på Västkusten..Tycker det är rätt bra fight på rockorna, framförallt på lätt utrustning.
            jo jag vet, han som jag fiskade med sa att det bara var han och typ tre till i hela sveriga som fick fiska sånna i sverige. vid koster tog jag den. han som jag fiskade med sa att dom finns på ett område stort som en fotbollsplan...
            jag tog den på ganska tung utrustinging

Kommentera

Inte braxen inte. Det är ju häftigast... Det finns en gammal poll (Omröstning) på det att braxen är den häftigaste fisken här inne på FS. ;-)

Länk till den gamla pollen (http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=omr%F6stning)

:-)
              Senast ändrad av Quivertip; 2009-05-15, 14:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
                Inte braxen inte. Det är ju häftigast... Det finns en gammal poll (Omröstning) på det att braxen är den häftigaste fisken här inne på FS. ;-)
                Braxnar tendera att vara lite småtjuriga och inga direkta stridisar. I strömmande vatten har jag märkt att det är lite mer krut i brallarna. Kanske simmar de mycket i motström och på så sätt får lite bättre kondis och muskler
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Braxnar tendera att vara lite småtjuriga och inga direkta stridisar. I strömmande vatten har jag märkt att det är lite mer krut i brallarna. Kanske simmar de mycket i motström och på så sätt får lite bättre kondis och muskler
                  Det stämmer enligt mina erfarenheter också ... det är sjukt mycket starkare i strömmande vatten
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                    Det stämmer enligt mina erfarenheter också ... det är sjukt mycket starkare i strömmande vatten
                    De flesta fiskar tenderar väl att vara starkare i strömmande vatten, de kan ju använda strömmen som hjälp.
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
                      Då har du inte fiskat på de gäddorna jag har.
                      Har fått flera denna vår som dragit minst lika bra som en lax gör per kilo.
                      Inga stora men mellan 4-9kg
                      Jag får vackert ta igen det jag sa.. bara för det fick vi två gösar som inte alls hade något emot att komma upp, och tre gäddor som faktiskt bråkade lite..

skumt med fiske ibland.. skillnad på plats/tid/vattentemp?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                      5 svar
                      412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Grabbn88  
                      Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10