Ursprungligen postat av sommenfiskaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svagaste fisken?
Collapse
X
-
Beror helt på, en del slåss inte alls, en del är helt vansinniga, beror på vattentemperaturen också, dom saknar simblåsa som dom kan göra vansinnes dykningar utan att bli påverkade för mycket.Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggHälleflundran är riktigt riktigt svag har jag hört
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Räknar man hästkrafter per kilogram så är mörten en relativt stark fisk.Ursprungligen postat av karki Visa inläggMört.
Den kämpar nog inte mycket på 0,30 mm lina och grovt spö men tagen på ett Winkelpicker eller Wandspö (spön för lättare bottenmete) med tunn lina ger en mört på 500 gram en helt OK fight.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-05-14, 22:25.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Asp är överreklamerad. Kanske inte svagast, men definitivt ingen torped. Mört och björkna som några nämner är riktigt starka för sin vikt. Annars är det bara att hålla med, braxen, id, ruda, gös är rätt tröga. Marulk har jag tagit en och den var ju ingen stridis direkt...
Kommentera
-
jo jag vet, han som jag fiskade med sa att det bara var han och typ tre till i hela sveriga som fick fiska sånna i sverige. vid koster tog jag den. han som jag fiskade med sa att dom finns på ett område stort som en fotbollsplan...Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggVäderöarna? Inte så vanligt med knaggisar på Västkusten..Tycker det är rätt bra fight på rockorna, framförallt på lätt utrustning.
jag tog den på ganska tung utrustinging
Kommentera
-
Inte braxen inte. Det är ju häftigast... Det finns en gammal poll (Omröstning) på det att braxen är den häftigaste fisken här inne på FS. ;-)
Länk till den gamla pollen (http://www.fiskesnack.com/forum/show...t=omr%F6stning)
:-)Senast ändrad av Quivertip; 2009-05-15, 14:13.
Kommentera
-
Braxnar tendera att vara lite småtjuriga och inga direkta stridisar. I strömmande vatten har jag märkt att det är lite mer krut i brallarna. Kanske simmar de mycket i motström och på så sätt får lite bättre kondis och musklerUrsprungligen postat av Quivertip Visa inläggInte braxen inte. Det är ju häftigast... Det finns en gammal poll (Omröstning) på det att braxen är den häftigaste fisken här inne på FS. ;-)
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det stämmer enligt mina erfarenheter ocksåUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggBraxnar tendera att vara lite småtjuriga och inga direkta stridisar. I strömmande vatten har jag märkt att det är lite mer krut i brallarna. Kanske simmar de mycket i motström och på så sätt får lite bättre kondis och muskler
... det är sjukt mycket starkare i strömmande vatten
På jakt efter 15+
Kommentera
-
De flesta fiskar tenderar väl att vara starkare i strömmande vatten, de kan ju använda strömmen som hjälp.Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggDet stämmer enligt mina erfarenheter också
... det är sjukt mycket starkare i strömmande vatten
Kommentera
-
Jag får vackert ta igen det jag sa.. bara för det fick vi två gösar som inte alls hade något emot att komma upp, och tre gäddor som faktiskt bråkade lite..Ursprungligen postat av sasse Visa inläggDå har du inte fiskat på de gäddorna jag har.
Har fått flera denna vår som dragit minst lika bra som en lax gör per kilo.
Inga stora men mellan 4-9kg
skumt med fiske ibland.. skillnad på plats/tid/vattentemp?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
412 visningar