Kort fråga om gäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kort fråga om gäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kort fråga om gäddor

Läste på ett annat forum på nätet att det är hopplöst att kasta efter gädda från land vid sommartider för att de går ut allt längre till havs, är detta sant? Isf. Får jag bege mig efter annan fisk nu till sommaren ist. För jag har nästan bara karlskrona skärgård att fiska i och enbart från land större delen av sommaren. Nån annan fisk jag kan kasta efter vet jag inte precis.. har inte sett nån..

Fiska gädda från land är generellt ingen höjdare, inte omöjligt man man täcker betydligt större ytor om man har tillgång till båt. På vissa platser går det däremot ganska bra att fiska gädda från land å våren, på sommaren är det desto trögare då de större gäddorna drar ut på djupare vatten. de mindre kan man fortfarande nå dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskpinne Visa inlägg
      Fiska gädda från land är generellt ingen höjdare, inte omöjligt man man täcker betydligt större ytor om man har tillgång till båt. På vissa platser går det däremot ganska bra att fiska gädda från land å våren, på sommaren är det desto trögare då de större gäddorna drar ut på djupare vatten. de mindre kan man fortfarande nå dock.
      Fasiken det förklarar varför jag bara har fått 2 stycken 4-5 kg's gäddor denna veckan :/ Har haft tur och bara haft 2 hugg under de 3 dagar jag varit ute och landat båda. Kanske ska jag satsa på att fiska i en insjö men där är gäddorna inte så värst stora va?

Kommentera

Om du ska fiska från land så fiska enbart kvällstid, det är mitt råd iaf.. Har fått en del skapliga gäddor från land även under sommarn, men bara på kvällen, ibland väldigt sent. Men nästan enbart i vikar som har nära till djupt vatten..

Kommentera

Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inlägg
          Fasiken det förklarar varför jag bara har fått 2 stycken 4-5 kg's gäddor denna veckan :/ Har haft tur och bara haft 2 hugg under de 3 dagar jag varit ute och landat båda. Kanske ska jag satsa på att fiska i en insjö men där är gäddorna inte så värst stora va?
          Man kan överaskas av större fiskar även i insjöar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
            Om du ska fiska från land så fiska enbart kvällstid, det är mitt råd iaf.. Har fått en del skapliga gäddor från land även under sommarn, men bara på kvällen, ibland väldigt sent. Men nästan enbart i vikar som har nära till djupt vatten..
            OK ja det är ju väldigt djupt där jag fiskar man ser då inte botten iallafall ska se om jag inte kan dra ut i helgen och nattfiska efter gädda. Av nån anledning så verkar det bara finnas gädda där aldrig fått upp något annat

Kommentera

Kanske kan vara intressant?

Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inlägg
              Var annars, om inte i en insjö ska du fiska gädda menar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
                http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=49246

Kanske kan vara intressant?

Var annars, om inte i en insjö ska du fiska gädda menar du?
                Blekinges kust vid Karlskrona?
                Min hemsida för Nettel-Laken!
                http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
                http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
                  Blekinges kust vid Karlskrona?
                  Bräckt vatten?

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
                    Bräckt vatten?

Ja östersjövatten som inte är jätte salt. Du kan hitta torsk och gädda på samma plats Fast inte sandskrubba

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                    5 svar
                    412 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Grabbn88  
                    Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10