Vad kan det ha varit som nappade? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kan det ha varit som nappade?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad kan det ha varit som nappade?

Hejsan allihopa, var ute och metade med en kompis här om dagen, slängde i flötet och fick hugg, men flötet bara drogs mot botten, och om ja försökte lyfta upp fisken fick jag tunga, långsamma drag mot botten, och fisken rörde sig knappt. utan bara stog still och drog flöte mot botten såfort jag försökte lyfta upp, tillslut gick spötoppen av och jag tappade fisken.

Så vad kan det ha varit som nappade, fick aldrig nån syn på fisken eftersom såfort jag lyfte så drogs flötet neråt.
    [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Låter som en stor fisk. Vad hade du för bete? Sen låter det som om du hade en skada på spöt som gjorde att den gick av. Betet du använde kan säga oss endel om vad det var för en fisk. Vilket vatten var du i?

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
      Låter som en stor fisk. Vad hade du för bete? Sen låter det som om du hade en skada på spöt som gjorde att den gick av. Betet du använde kan säga oss endel om vad det var för en fisk. Vilket vatten var du i?
      Oj förlåt, glömde säga bete. Jag agnade med vanligt mask. kan va så, det var öglan längst ut på metspöt som small av. jag var vid Karöbron, Östhammars Fjärden.
      [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Mycket svårt att säga men fiskar som blir stora. Typ gädda, braxen, sutare, id. Skulle kunna bete sig så som du beskriver. Fast nu vet du ju var dom finns så det är bara att ta ett lite bättre spö och ge dig ut efter den eller ännu större...

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
          Mycket svårt att säga men fiskar som blir stora. Typ gädda, braxen, sutare, id. Skulle kunna bete sig så som du beskriver. Fast nu vet du ju var dom finns så det är bara att ta ett lite bättre spö och ge dig ut efter den eller ännu större...
          Jo kanske svårt att gissa, men jag tänkte den stog ju bara still på samma plats o gjorde grova drag mot botten, tänkte om de är kännetecken för nån speciell fisk, men antar att det inte är det då yes, ska dit igen och testa med bättre spö o lina!

Kommentera

Hälle!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderNiko Visa inlägg
              Hälle!!!!!
              haha, njaaa? jag googla runt lite, och läste om Sutare och den ska tydligen bete sig på det där viset. jaja på't igen

Kommentera

Låter som en ål?
                I´ll be back...

Kommentera

Måste vart en ål.

Kommentera

låter som en typisk gren!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse