Gäddleken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddleken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddleken?

Hej alla jag har en fundering som jag skulle behöva få besvarad om det går!?

Runt om där jag bor i sjöarna så har fisket varit hyffsat sen islossningen runt 5-7 maj, men det har varit jäkligt kallt på nätterna (+2 - -2) och max 10 - 13 i knappt en vecka på dagen tills nu när det helt plötsligt har blivit ren rama sommarvärmen, runt 20 grader (jätte sol) på dan och runt 13 på natten.
    Så min fråga är hur påverkar det gäddan/gäddans lek/ och dom stora madamerna??
    För det känns som att fort den här plötsliga värmen kom så försvann alla gäddor.

Hoppas ni förstår vad jag menar

Tacksam för svar

Förstår va du menar men ja tycker att d e nu när värmen kommer d e då d börjar bli drag i gäddorna.
    När d e kallt i vattnet e dom så jävla jobbiga att hitta. Då känns d som att dom e på botten o grottar sig men nu när värmen o näckrosorna kommer så ligger dom gärna precis i ytan o solar.Första gäddan för i år tog ja bara förra veckan o den vägde 5kg och sen va ja ute ett pass igår o tappade en som gjorde ett delfinhopp o spottade ut jiggen. Precis efter islossningen har d varit tok värdelöst här allafall.
    www.folketoad.blogg.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
    5 svar
    424 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Grabbn88