Abborspön & gäddspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborspön & gäddspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • [Bytes] Abborspön & gäddspö

    Som ni vet så avverkar man lite spön för att hitta egenskaper som man tycker om bättre än andra. Och nu har jag några spön som inte får någon fisketid och måste då få en bättre ägare som vill använda dem . Jag börjar med att lägga dem här på bytes innan de kommer ut på säljes för se om man kanske kan göra något enkelt byte. Tyvärr har jag inga egna bilder än på spön men jag kan skicka det om ni vill ha det.

    För byte bor ni i stockholmstrakten eller har vägarna förbi. Jag skickar inte spöna tyvärr. Mest för jag tycker det är jobbigt . Jag bor i Solna. Jobbar i Södertälje men har sommarlov några veckor till så jag kommer inte sätta min fot där.


    PM mig om ni är intresserade.



    Abborrspö - Spinn - Abu Garcia Mass Beat ll 701+1 ML 5-20g (nypris ca 1600:-)
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...spinnspon.html


    Ett väldigt trevligt och snyggt spö och det är verkligen drilla med detta spö. Köpt på Söder sportfiske och i länken ovanför finner ni mer information. Min uppfattning spöt absolut klarar 20g iallafall. Troligtvis mer utan kännas att det viker sig. Tvådelat - vid handtaget. Jag är ända ägaren och har fiskat med det 15- 20 ggr



    Abborrspö - Haspel - BFT Microwave LCS Jigger 7 20g (nypris ca 1800:-)

    https://activeoutfit.se/bft-microwav...ger-7-20g.html

    Också ett spö som det är väldigt roligt att drilla med. Som namnet säger är det här mer ett jiggspö med en känslig topp som man ser små petningar på. Klarar kasta 20g enligt mig utan problem. Köptes på huntyard och berras i Märsta när det fanns. Tvådelat. Jag är ända ägaren och har fiskat med det ca 20 - 25 ggr



    Gäddspö - Spinn - Savage Gear Butch Light XLNT2 8'6" 30-80g (nypris 899:-)

    Trevligt downsizespö som drillningarna är roliga på. Har ett helt handtag med både kork och foam. Köpt på Dogger i Norrtälje. Tvådelat. Jag är ända ägaren och har fiskat med det ca 10 ggr. Bild från nätet finns nedanför.




    Min önskelista som jag skulle vilja byta till:

    Odelade abborrsspö som:
    - St croix billigare spö som Mojo och Bass x upp till 17.5g och 7 fot. Både intresserad av haspel och spinnvarianterna.

    - Sportings egna spön Bass Matrix Paragon. Även här intresserad av både deras spinn och haspelvarianter som är upp till ca 20 g.

    - Ni kanske har andra odelade abborrspön som jag inte har koll på som ni vill byta? Vill bara ha rejäl ryggrad, splitgrip, mellan ca 7 - 7.3 fot. Kom med förslag om ni har något spö som bara står.


    Rullar:
    - Shimano ci4+ 2500 / 3000 "högutväxlad"

    - ABU Ambassaduer Revo Beast 41 (vänstervevad)

    - Eller har ni rullar som liknar dessa så kanske det också är intressant.


    //Jonas
    Senast ändrad av Jonroo; 2019-08-11, 14:11.

  • #2
    Upp i listan

    Kommentera


    • #3
      Pm skickat
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Classe69, 2023-05-10, 20:00
      5 svar
      201 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av RobinSvensson, 2023-05-16, 20:27
      0 svar
      132 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RobinSvensson  
      Startad av Sadda, 2023-06-08, 21:35
      8 svar
      429 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sadda
      av Sadda
       
      Startad av Serenity, 2023-08-27, 23:04
      0 svar
      71 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Serenity  
      Startad av Alfa75, 2023-09-09, 15:10
      1 svar
      169 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Alfa75
      av Alfa75
       
      Arbetar...
      X