Tjoho,
Har en -85a Evinrude 140VRO som jag bytt ut det mesta i tändväg på men inte får att gå stabilt. Startproblem och knasig tomgång.
Snart sagt allt tänkbart är utbytt. Tändspolar, CDI, Kablar mm
I övrigt är den oxå tip top. Bytt impeller i våras och växelhusolja i samma veva.
Gångtid sedan dess typ en timme eller två.
Når den går så går den som tåget i alla fall. Min Örnvik 570c maxar ut VDOn vid 32kn.
Byter alltså gärna denna motor mot en fullt fungerande 90 eller eventuellt mycket nyare 70-80hk 4t.
(Helst 90
) och gärna 4-takt.
Kan tänka mig att lägga pengar emellan om motorn är mycket nyare.
OBS! Provkörning av en eventuell bytesmotor är ett krav! 140an går att startas och testas där den står i Huddinge med extern kylning.
Hoppas någon fingerfärdig Rude-mek hakar på och gör en bra deal!
Jag orkar bara inte mecka mer.
Har en -85a Evinrude 140VRO som jag bytt ut det mesta i tändväg på men inte får att gå stabilt. Startproblem och knasig tomgång.
Snart sagt allt tänkbart är utbytt. Tändspolar, CDI, Kablar mm
I övrigt är den oxå tip top. Bytt impeller i våras och växelhusolja i samma veva.
Gångtid sedan dess typ en timme eller två.
Når den går så går den som tåget i alla fall. Min Örnvik 570c maxar ut VDOn vid 32kn.
Byter alltså gärna denna motor mot en fullt fungerande 90 eller eventuellt mycket nyare 70-80hk 4t.
(Helst 90
) och gärna 4-takt.Kan tänka mig att lägga pengar emellan om motorn är mycket nyare.
OBS! Provkörning av en eventuell bytesmotor är ett krav! 140an går att startas och testas där den står i Huddinge med extern kylning.
Hoppas någon fingerfärdig Rude-mek hakar på och gör en bra deal!
Jag orkar bara inte mecka mer.