Mycket fin fjällstuga i Laisdalen (Arjeplogsområdet) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket fin fjällstuga i Laisdalen (Arjeplogsområdet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mycket fin fjällstuga i Laisdalen (Arjeplogsområdet)

    Stuga I Arjeplogsområdet nära Laisvall.
    Stugan ligger nära hjärtat för mig och jag har gått och tänkt tanken länge om jag ska hyra ut den eller ej. Men med tanke på att man själv bor i Linköping och endast kan åka upp max 2 gånger per år känns det lite onödigt att den bara står där.

    För att det ska vara aktuellt ska det vara pålitliga människor som man kan lita på. Som respekterar folks egendom och natur, och tar ansvar för städning och allt som hör till så att stugan lämnas i samma skick som den funnits i.

    Här kommer lite information om själva stugan.

    - Laisälven ligger precis nedanför stugan
    - El
    - Spis med plattor och ugn
    - Kylskåp samt frys
    - Kamin
    - Rinnande vatten finns ej, vi använder en vattenbrunn med friskt källvatten (brunnen finns precis vid stugan)
    - Köksutrustning, det mest nödvändiga till ett "normalt" utrustat kök
    - Toalett finns ej, det är dass som gäller
    - Dusch/tvätt/tvättmaskin/rinnande vatten finns vid värdshuset, vilket är väldigt nära själva stugan. Skulle uppskatta avståndet på ca 200 meter.
    - Tv (SVT´s kanaler) och DVD-spelare finns.
    - Två somrum. Det ena med våningssäng, det andra med standardsäng dock med extrabädd som man kan skjuta ut. I vardagsrummet finnes bäddsoffa. Totalt antal bäddplatser = 6
    - Matbord i vardagsrummet för 5 pers
    - Veranda med fin utsikt över fjällen och älven
    - Grillplats

    Försöker få med det viktigaste men det är ju självklart bara att fråga om det är något mer.

    De närmsta stora butikerna finns i Arjeplog, i Laisvall finns det en lite mindre butik.

    Jag öppen för alla förfrågningar men kan inte på rak arm säga vilka datum det går att hyra.
    Även ett utmärkt tillhåll under vintermånaderna. Det finns snöskoter på plats.

    Pris ej bestämt. Vill kolla intresset först och främst.

    Jag måste också poängtera att bara för att jag lägger ut den här annonsen betyder det inte att jag kommer att hyra ut den hur som helst. Det är något jag bestämmer efter förfrågan i så fall, när jag vet vem det är som vill hyra.

    Några bilder

    Utsikt från verandan:



    Stugan:



    Vardagsrummet:



    Älven några stenkast från stugan:



    Värdshuset:



    Diverse





    Mvh, Johan

    johan.morling@hotmail.com
    Senast ändrad av jonte66; 2013-02-19, 15:19.

  • #2
    Duktigt läge på den stugan du! Så otroligt fint där uppe! Flyger man till Arvidsjaur om man kommer från 08-land?
    När drar vi?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
      Duktigt läge på den stugan du! Så otroligt fint där uppe! Flyger man till Arvidsjaur om man kommer från 08-land?
      Ja, det är väldigt fint. Man får tacka för att man har en morfar som bestämde sig för att bygga en stuga där uppe.

      Det går flyg från Arlanda till Arvidsjaur, det har jag sett, och det är ju det smidigaste alternativet. Men man kan också ta tåg, då hoppar man av vid Jörn.

      johan.morling@hotmail.com

      Kommentera


      • #4
        Jag uppar denna tråden. Det tycker jag har all rätt att göra då senaste inlägg var den 27:e jun 2009.

        Kommentera


        • #5
          Hej!
          Fortfarande aktuellt med ev. uthyrning?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Arbetar...
          X