Tja.
Jag ska konvertera min 25hp J25RLESB till en 35hp.
Har fått tag på en förgasare samt insugsplatta från en 35:a
Dock kommer den förgasaren med choke och jag har i dagsläget primer systemet.
Allt är i sin ordning förutom en nippel som sitter på insugplattan, från den går det en bränsleslang till primer pumpen idag och på en motor med choke går den till det som på engelska kallas för bypass plattan, den som bränslepumpen sitter på.
Min motor som haft primer från fabrik har inte den nippeln på "bypass" plattan, så jag har ingenstans att koppla slangen till när jag sätter på förgasaren med choke, vad händer om jag pluggar igen den nippeln på insugsplattan?
Bifogar en bild för att visa vilken nippel jag vill plugga igen

Tack på förhand!
Jag ska konvertera min 25hp J25RLESB till en 35hp.
Har fått tag på en förgasare samt insugsplatta från en 35:a
Dock kommer den förgasaren med choke och jag har i dagsläget primer systemet.
Allt är i sin ordning förutom en nippel som sitter på insugplattan, från den går det en bränsleslang till primer pumpen idag och på en motor med choke går den till det som på engelska kallas för bypass plattan, den som bränslepumpen sitter på.
Min motor som haft primer från fabrik har inte den nippeln på "bypass" plattan, så jag har ingenstans att koppla slangen till när jag sätter på förgasaren med choke, vad händer om jag pluggar igen den nippeln på insugsplattan?
Bifogar en bild för att visa vilken nippel jag vill plugga igen
Tack på förhand!
Kommentera