Om det er de nye vet jeg ikke med sikkerhet, men vekten og mangelen på opplysning om oljefilter tyder på at det er de gamle. 
De nye veier 23,5 kg (kort rigg), fargen er også litt forskjellig.
Siden 4/5/6 er den samme motoren, er sammenhengen båt-motor den samme også. Om du bruker en 6Hk på en båt som er CE-klassifisert for 4Hk spiller det ingen rolle rent praktisk. Men siden vekten er den samme ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn 6HK. Skal man drasse på vekten, kan man like gjerne ha effekten også, uten at det betyr at man skal bruke hele effekten hele tiden. Man må ikke holde gassen i bånn hele tiden, til tross for at jeg ser at endel yngre båtbrukere tror det.
Dette er firetaktere (både gammel og ny modell) med et internt system for motorolje, så her blander du IKKE olje i bensinen. De har motorolje og girolje som skal skiftes en gang i blandt, akkurat som på en bil.

De nye veier 23,5 kg (kort rigg), fargen er også litt forskjellig.
Siden 4/5/6 er den samme motoren, er sammenhengen båt-motor den samme også. Om du bruker en 6Hk på en båt som er CE-klassifisert for 4Hk spiller det ingen rolle rent praktisk. Men siden vekten er den samme ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn 6HK. Skal man drasse på vekten, kan man like gjerne ha effekten også, uten at det betyr at man skal bruke hele effekten hele tiden. Man må ikke holde gassen i bånn hele tiden, til tross for at jeg ser at endel yngre båtbrukere tror det.

Dette er firetaktere (både gammel og ny modell) med et internt system for motorolje, så her blander du IKKE olje i bensinen. De har motorolje og girolje som skal skiftes en gang i blandt, akkurat som på en bil.
Kommentera