Hej fiskekollegor,
Täckte av båten på varvet idag varpå jag upptäckte 4 större bultar i en färg som var skrämmande lik min egen motor, Yamaha F40-03. Och visst hade jag anledning att bli orolig när jag såg detta, tjuvjävlar!
hade nämligen försökt att stjäla växelhuset som stod i backen med en glipa om ca 5cm till riggen.
Jag hade väl en del röta, batteriet var uttaget och batteriluckan låst, så de kunde väl inte tilta upp motorn och lossa växelhuset från motorn. Skruvade fast huset temporärt, men tänkte okulärbesiktiga det innan jag skruvar dit det permanent.
Nu till frågan, vad ska jag tänka på innan jag sparkar igång motorn vid sjösättning?
Svårt att se om växelhuset var intakt i den 5cm breda glipan, men finns det något annat i själva växelhuset som kan vara av intresse för en tjuvjävel!
att stjäla?
Tack, Med vänlig hälsning Johan
Täckte av båten på varvet idag varpå jag upptäckte 4 större bultar i en färg som var skrämmande lik min egen motor, Yamaha F40-03. Och visst hade jag anledning att bli orolig när jag såg detta, tjuvjävlar!
hade nämligen försökt att stjäla växelhuset som stod i backen med en glipa om ca 5cm till riggen. Jag hade väl en del röta, batteriet var uttaget och batteriluckan låst, så de kunde väl inte tilta upp motorn och lossa växelhuset från motorn. Skruvade fast huset temporärt, men tänkte okulärbesiktiga det innan jag skruvar dit det permanent.
Nu till frågan, vad ska jag tänka på innan jag sparkar igång motorn vid sjösättning?
Svårt att se om växelhuset var intakt i den 5cm breda glipan, men finns det något annat i själva växelhuset som kan vara av intresse för en tjuvjävel!
att stjäla?Tack, Med vänlig hälsning Johan
Kommentera