Frontmonterad motor till Crescent 465 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmonterad motor till Crescent 465

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frontmonterad motor till Crescent 465

    Har funderat ett tag på att skaffa en frontmonterad elmotor till min båt. Jag undrar lite hur stor den behöver vara. Jag fiskar främst i en mindre insjö men vill ju även kunna köra i havet och så. Båten ser ut ungefär såhär https://www.google.com/search?q=cres..._1J7-YypUg1bDM

    Jag hittade en 3 års begagnad elmotor som jag funderade på. Den är endast 45 lbs dock, undrar om jag kanske bör ha 55 lbs. Jag får den för 6000 kr. Här den ny https://www.kayakstore.se/products/m...qkQ5RPcjL5e90w

    Är den något att ha till det priset eller vad tycker ni?

    Kan även lägga till att jag har 2 st äldre batteri som heter PowerSafe som är 12V och 155 Ah

  • #2
    Det bör räcka med en 45lbs då Crescenten är duktigt flatbottnad och lättdriven.
    Jag har de senaste 5-6 säsongerna kört med en 55lbs MK Powerdrive på min 465:a.
    Batteribanken består av 3st Tudor Marin 80Ah.

    Kommentera


    • #3
      Jag hade utan tvekan köpt en 55 lbs 12v. Minnkota eller Motorguide spelar ingen roll, men jag hade absolut satsat på en saltvattenbeständig(vit) istället för den svarta modellen, så passar den ditt användningsområde. Till din båt bör du normalt sett klara en normal dag på ankring eller flötestrolling med 100 Ah batteri om det inte blåser allt för mycket.

      Kommentera


      • #4
        Köpte du en elmotor sen ? Räcker det med den som har 54" lång rigg ? Har också en Crescent 465 som jag tänkte montera elmotor på.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 902 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
        6 svar
        5 527 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg karlers
        av karlers
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 312 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 406 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 887 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Arbetar...
        X