Minnkota Powerdrive V2 I-pilot och programmera rutter/platser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minnkota Powerdrive V2 I-pilot och programmera rutter/platser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Minnkota Powerdrive V2 I-pilot och programmera rutter/platser

    Hej! Det satt en Minnkota Powerdrive V2 I-pilot på båten jag köpte. Den verkar funka bra, men mycket att lära sig.
    Har dock några frågor.
    1. Fjärrkontrollen aktiveras av motorn eller? När slutar i så fall motorn att aktivera den. Har en tänd batterilampa och fjärren reagerar inte.
    2. Är det möjligt att programmera rutter/platser utan fjärren? T ex från en padda eller dator? i-Pilot-apparna verkar bara ha de vanligaste styrfunktionerna.
    Det perfekta vore att skapa rutter på Lowrancen och skicka genom Bluetooth till elmotorn. Eller måste man skaffa ett Hummingbird?
    Ber om ursäkt för dumma frågor.

  • #2
    Ursprungligen postat av MrToby Visa inlägg
    Hej! Det satt en Minnkota Powerdrive V2 I-pilot på båten jag köpte. Den verkar funka bra, men mycket att lära sig.
    Har dock några frågor.
    1. Fjärrkontrollen aktiveras av motorn eller? När slutar i så fall motorn att aktivera den. Har en tänd batterilampa och fjärren reagerar inte.
    2. Är det möjligt att programmera rutter/platser utan fjärren? T ex från en padda eller dator? i-Pilot-apparna verkar bara ha de vanligaste styrfunktionerna.
    Det perfekta vore att skapa rutter på Lowrancen och skicka genom Bluetooth till elmotorn. Eller måste man skaffa ett Hummingbird?
    Ber om ursäkt för dumma frågor.
    Har du batteri i fjärren? Har du provat att para om den med motorn?

    Ska du lägga rutter så får du antingen byta ekolod eller motor. Minn kota + Humminbird eller Lowrance och Motorguide.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

      Har du batteri i fjärren? Har du provat att para om den med motorn?
      Mätte batteriet i fjärren och det håller 3 V som det ska. Alla ikoner i den tänds också. Ska para om den med motorn när jag åker ut. Tack.
      Är det möjligt att lägga in rutter i elmotorn genom att ange en startpunkt med fjärren och sedan köra den rakt och snabbt med bensinmotorn till slutpunkten och markera den med fjärren? (Det är svårt att hålla en rak kurs med elmotorn, särskilt när det blåser.)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av MrToby Visa inlägg

        Mätte batteriet i fjärren och det håller 3 V som det ska. Alla ikoner i den tänds också. Ska para om den med motorn när jag åker ut. Tack.
        Är det möjligt att lägga in rutter i elmotorn genom att ange en startpunkt med fjärren och sedan köra den rakt och snabbt med bensinmotorn till slutpunkten och markera den med fjärren? (Det är svårt att hålla en rak kurs med elmotorn, särskilt när det blåser.)
        Det är inte någon funktion jag hört talas om. Nu vet jag inte vilken fjärrkontroll du har, men jag är rätt säker på att alla har autopilot. Då ställer du bara motorn i den riktning du vill åka så justerar den själv så du håller kursen.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
          Det är inte någon funktion jag hört talas om.
          Jag tänkte mer på att lägga in rutter i elmotorn genom att i stället köra rutten snabbt med bensinmotorn och sedan använda den med elmotorn.
          Tänkte att kanske hastigheten på något sätt påverkar hur rutten lagras när man inte pruttar den med ett par knop med elmotorn.
          Borde väl funka, eller? (Dumma frågor)

          Kommentera


          • #6
            Tjena MrToby, det funkar fint att göra som du säger, jag har programmerat många itracks exakt så.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Zoegas Visa inlägg
              Tjena MrToby, det funkar fint att göra som du säger, jag har programmerat många itracks exakt så.
              Tack för bekräftelse!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
              24 svar
              10 742 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sirre9
              av Sirre9
               
              Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
              9 svar
              1 978 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DavidFelmeri  
              Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
              414 svar
              63 844 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DIFAnders  
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 757 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Karlmagnus  
              Startad av DIFAnders, 2023-07-19, 10:47
              3 svar
              331 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DIFAnders  
              Arbetar...
              X