55 pounds till en flytring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

55 pounds till en flytring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 55 pounds till en flytring

Hej fiske vänner jag letar efter en bra minst 55 pounds för att sätta på min flatform xl från sevenbass.
    Vill ha en driftsäker variant och letar också efter ett vettigt litium batteri till att driva den.
    Vill få ut maximal prestanda på både motor och batteri. Samt givetvis så litet batteri som möjligt. Ska bli min primära gäddjägare nästa säsong.
    Alla tips emottages

litime.de lithium batterier är bra, investerade nyligen i ett själv och har inget att klaga på. Tittar du på YT kommer du hitta massor av tester.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      litime.de lithium batterier är bra, investerade nyligen i ett själv och har inget att klaga på. Tittar du på YT kommer du hitta massor av tester.
      Ser precis ut att vara vad jag letar efter. Låg vikt och bra kapacitet.
      Elmotorn är lite klurigare kikar på både watersnake 55lb samt en minn kota 55lb.
      Skiljer dock 3400:- i pris mot minn kotan.
      Har ingen erfarenhet av watersnake men det lilla jag hittat så är den hyfsat energisnål.
      Då jag kommer sitta i flytring och utforska så behöver maximum drifttid utan att det skall kosta skjortan.
      Uppskattar vikten till runt 200kg absolut max med all saker plus mig och det är i överkant.
      Så då man tittar på siffror så är det på båt som väger mer så då bör Elmotorn förhoppningsvis hålla 1-2 Tim längre.
      Samt skall också driva ett ekolod men har ej hittat vilket jag ska ha än. En djungel på saker.

Kommentera

For aktermontert 12V elmotor så hadde jeg enten kjøpt Biltema, eller tatt den helt ut og kjøpt en børsteløs motor. Alt mellom der er stort sett grovt overpriset.
        Team Colibri

Kommentera

Jo förstår hur du tänker men lägger hellre lite mer på en bra modell och biltema batterier kommer jag dessvärre ej köpa.
          Köper hellre kvalité med låg vikt och bra prestanda än deras ofta billigare med sämre kvalité och garantier osv.

Kommentera

Blir en Litime 100mah batteri 12.6 volt samt kommer ett slå till på en minn kota endurance max 55lb med
            Då blir ekolodet nästa steg. Är faktiskt sugen på att testa att köra live på den med.
            Kanske en overkill men kan alltid flytta över den den dagen man kanske köper en mindre båt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
            31 svar
            23 674 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg nivv
            av nivv