har kikat på 2 båtar som jag är intreserad av!den ena sitter det en Evinrude 50hk 4-takt årsmodell-00, den andra båten en Johnsson 50 hk 4-taktare årsmodell-02,nån som har några erfarenheter av dessa motorer ,för resp nackdelar??vad jag hört skall man tydligen inte ha johnsson som är gjorda efter 2004???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Evinrude 50 hk.4-takt
Collapse
X
-
OMC gick i graven 2001. Är det BRP du menar? Kan du speca problemen så jag vet vad som väntar mig.Ursprungligen postat av 7Ur5b67rBåda är Suzuki 50 hk 4t men OMC har ett eget reglage som tydligen inte ska fungera helt tillfredsällande enl min kamrat som är utombordarmek
Sen är jag inte helt säker på att det någonsin funnits en Evinrude 4-taktare. Orkar inte kolla upp det nu.
//StefanSenast ändrad av Rudan; 2008-02-19, 18:57.Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
-
Johnsson gjorde motor kåper som var blå och vita med suzuki motorer i så det gick att välja vilken färg man skulle ha på kåpan blå svart eller vit Suzuki. Edvin gjorde/ gör bara två taktare.
Kommentera
-
Det är lugnt, du behöver inte anstränga dig. Jag lär väl få veta tids nog ändå.Ursprungligen postat av 7Ur5b67rÄven om dom gick i graven 01 så vet nog alla exakt vad jag menar ,för mig kommer Evin & Johnson alltid vara OMC.
kan inte speca problemen ,har bara hört att dom har sämmre reglage än Suzuki
som jag skrev , jag kan ta reda på det om jag vill.
Evin 4t fanns en kort period innan dom kom på att E-tec var framtidens melodi
Det måste ju finnas eftersom pike14000 har tittat på en !!!!
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
du får gärna kolla lite om dessa motorer om du har lust,men tror du en evin 4takt -00:a är en bra motor??Ursprungligen postat av 7Ur5b67rÄven om dom gick i graven 01 så vet nog alla exakt vad jag menar ,för mig kommer Evin & Johnson alltid vara OMC.
kan inte speca problemen ,har bara hört att dom har sämmre reglage än Suzuki
som jag skrev , jag kan ta reda på det om jag vill.
Evin 4t fanns en kort period innan dom kom på att E-tec var framtidens melodi
Det måste ju finnas eftersom pike14000 har tittat på en !!!!
Kommentera
-
Snackade med grabben som både jobbat med båtmotorer och nu med allt reservdelar till båtar och båtmotorer. Han har inte hört nåt om problem med reglage för Evinrude eller Johnson.
Är nog inget vanligt fel för då borde han sålt delar eller på nåt sätt snappat upp det. Åtminstone när han jobbade på sin outbordservice med allt inom flytetyg.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
tja elanen!du kan väl kolla med din son ang evin 50 h -00:a,ni verkar ju vara rätt så kunniga på området!du kan gärna pm:a mig om du hör nåt om andra problem än reglagen!Ursprungligen postat av elanen Visa inläggSnackade med grabben som både jobbat med båtmotorer och nu med allt reservdelar till båtar och båtmotorer. Han har inte hört nåt om problem med reglage för Evinrude eller Johnson.
Är nog inget vanligt fel för då borde han sålt delar eller på nåt sätt snappat upp det. Åtminstone när han jobbade på sin outbordservice med allt inom flytetyg.
Kommentera
-
Trasslar Bombardier reglagen kan du väl alltid byta till original Suzuki sen återstår bara byta kåpan....Ursprungligen postat av pike14500 Visa inläggtja elanen!du kan väl kolla med din son ang evin 50 h -00:a,ni verkar ju vara rätt så kunniga på området!du kan gärna pm:a mig om du hör nåt om andra problem än reglagen!
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
|
31 svar
23 408 visningar