Elmotorer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Elmotorer

    Jag undrar varför det är så stor skillnad på priset på elmotorerna?
    Är intresserad av 40-46 ibs motor, men vet ej vad jag ska välja.

  • #2
    Jag skulle gissa på att det är två orsaker till att prisskillnaderna är som de är.

    Den ena orsaken är att komponenterna som används helt enkelt kostar mer att tillverka beroende på hur bra motorn ska prestera.

    Den andra orsaken är att motorerna säljs för det priset som de sätts ut för, och då finns ingen anledning för tillverkaren att ta mindre pengar.

    Kommentera


    • #3
      Tillgång och efterfråga som styr priserna som i allt annat självklart.
      Men sen är det så att kvalitet alltid har kostat mycket mer än det vanliga schmecket. En motorkonstruktion i rent syrafast med syrafasta lager, syrafast planetväxel etc kostar betydligt mer än vanligt "kina-rostrfritt".

      Det går oxå på strömförbrukning och verkningsgrad. En högkvalitativ motor med god/optimal verkningsgrad består av flera högteknologiska lösningar än en billig variant. Sen har du livslängden och det går som tidigare nämnt på materialval och konstruktionssättet. Mer genomtänkt och kraftigare konstruerat i en kvalitetsmotor.

      Så, summa summarum, köp bara Minn-Kota motorer för dem har en känd hållbarhet/kvalitet och är i regel dem mest ström snåla.
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av FIS Visa inlägg
        Jag undrar varför det är så stor skillnad på priset på elmotorerna?
        Är intresserad av 40-46 ibs motor, men vet ej vad jag ska välja.
        Kvalitet kostar alltid mera oavsett vad det gäller, så vill Du ha en kvalitetsmotor som funkar i många år och är både effektiv, hållbar och strömsnål så välj Minn Kota, ser mera till lågt pris och struntar i effektivitet och livslängd och hållbarhet så välj ett annat fabrikat, men det är inget jag skulle rekomendera för i långa loppet lönar sig kvalitet alltid och det blir billigare också räknat på motorns hela livslängd

        Så slå Du till på en Minn Kota 46.a och Du har löst Dina elmotorproblem för de kommande 20-30 åren

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Kvalitet kostar alltid mera oavsett vad det gäller, så vill Du ha en kvalitetsmotor som funkar i många år och är både effektiv, hållbar och strömsnål så välj Minn Kota, ser mera till lågt pris och struntar i effektivitet och livslängd och hållbarhet så välj ett annat fabrikat, men det är inget jag skulle rekomendera för i långa loppet lönar sig kvalitet alltid och det blir billigare också räknat på motorns hela livslängd

          Så slå Du till på en Minn Kota 46.a och Du har löst Dina elmotorproblem för de kommande 20-30 åren
          Tack !!!!!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
          51 svar
          6 957 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
          24 svar
          10 375 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sirre9
          av Sirre9
           
          Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
          10 svar
          3 439 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Maxxim
          av Maxxim
           
          Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
          9 svar
          1 901 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DavidFelmeri  
          Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
          414 svar
          63 362 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DIFAnders  
          Arbetar...
          X