REKO trailer ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

REKO trailer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• REKO trailer ?

Ngn som har erfarenhet av dem ? ser ju väldigt nice ut iaf

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
    Ngn som har erfarenhet av dem ? ser ju väldigt nice ut iaf
    http://www.midtrailer.se/Default.aspx?tabid=57&catid=23
    Jag har en Reko 500, köpte den för 3 år sedan, inga problem än så länge kör mest mindre sträckor med min

Är gedigen gjord, numera har dom visst rund dragstång så man kan få tag på bra godkända lås.
    Fotstegen bak är en smart grej om dom är kvar på nya modellen.

Köpte min av en firma i Kristinehamn PB´s hyrservice (numera Maskin & Trailerprodukter), han brukar ha annonser på Blocket, kan vara värt att kolla hans priser också, han mötte upp mig i Örebro när jag hämtade min så jag slapp åka hela vägen, såg att du bor i norr så det blir lite långt kanske.
    Senast ändrad av Guest; 2009-07-11, 20:21.

Kommentera

Jag tycker de ser betydilgt rejälare ut än Tikitrailern + luftgummihjul som styr in den vid upptrailning vilket är guldvärt, blåsiga och strömmande upptrailningar

Kommentera

Jag hade en 900 kg till min förra båt. Helt ok trailer som låg fint efter bilen. Hade även extra gummihjul framtill under båten för extra stöd i sidled. Enda som var lite tråkigt var att det var lös ljusramp. Jobbigt att plocka av och på. Men även där var det en smart lösning tycker jag: I ena änden på rampen var det en styrpinne, så man kunde montera på rampen från ett håll så att säga. På trailern jag har nu måste man gå på båda sidor och låsa fast rampen. Tycker för övrigt om CO-trailern då de är rejäla men om man kollar deras hemsida ser deras mindre trailers ut som rena Reko-kopiorna! Tiki skulle jag undvika om jag vore dig. Har tre kompisar som har dem och klenare kärror får man leta efter!

Kommentera

letade som en tok under hösten på nätet
          och reko var enda traliern som jag hittade som man slipper krypa och plocka ramp på
          bara lossa å back i å sen åt andra smidigt
          har en 1719 den är det fortfarande fyrkantig dragstång på
          men ser inte det som ett problem då ajg inte behöver låsa
          men undvik kontakt med en jonny på reko han lovar gröna skogar fast dom är kolsvarata!
          min är köpt på spånga släpet i spånga
          var dom biligaste på denna då ajg köpte efter lite dilande!
          vet inte hur det är på dom bromsade 09orna men på dom o bromsade är det även så att det går och justera
          axelen så man kan få bra kul tryck
          så någon mämde så är det ju gummi jul på vaggan helt underbart!
          ligger som ett stryckjärn på vägen så man åker gärna på lite för mycket utan att det blir vingligt!
          köp nått du inte ångrar å jag tok nöjd med min köpte 700 bara för att jag ska kunna byta till störe båt senare!
          Senast ändrad av uppsalakille; 2009-07-12, 09:06. Anledning: fel nummer på traliern
          JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
          <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Själv har jag en Tiki 750B och är hur nöjd som helst. Och den har INTE ramp.
            Innan den hade jag en Tiki 650, och om jag inte varit nöjd med den hade det naturligtvis inte blivit en till.

//Stefan
            Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Rudan, bra att du är nöjd. Det är huvudsaken. Det är lätt att trampa på ömma tår. En kompis har en Tiki 700 och två kompisar har 1000 kg. De funkar men är inte direkt stadiga. Detta ser du bara genom att titta på hur lång dragstången är innan uppstagande och förstärkande balkar är monterade. En av polarna hade problem med att båtens för gungade väldigt bakom bilen, detta försvann när han satte ett spännband även fram. Det var alltså båten som stagade upp trailern!! I mina ögon är detta helt vansinne. Men däremot till mindre båtar tror jag de är helt ok och det är skönt att slippa ljusrampen.
              Ska även tilläggas att vi faktiskt har knäckt en Reko 1000kg. Den sprack i en svetsfog pga balkarna var böjda som bananer. Kärran kördes inte med överlass men på gränsen och har använts väldigt flitigt då trollingbåten ligger på hela tiden. Resorna är många och mannen bakom ratten är inte den snällaste.
              Mvh Micke

Kommentera

REKO trailern har ju också fasta ljusramper. Har själv haft en tk650 senast och den tyckte jag va vek i konstruktionen, men då kände jag på en tiki 700 och den var ännu värre. Undra hur länge svetsfogarna håller på en tiki då den är så mjuk i sidled ?

Kommentera

ja skrev ju att på dom obromasade!
                  går det att flytta å på dom bromasade ahde ajg inte koll på!
                  JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
                  <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                  15 svar
                  740 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                  4 svar
                  341 visningar