Saltdalselva - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saltdalselva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Saltdalselva

    Någon som har tips på flugor till Saltdalselva, ska dit i slutet av juli, eller har ngn annan nytt info om älven?

  • #2
    Vad jag vill minnas så är det riktigt klart vatten där och då brukar ju flugor med grönt funka bra

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Jonas 37
      Jag har hört att Saltdalselva är en av Norges bättre havsöringsälvar? Å andra sidan så är den väl en av Norges sämre laxälvar?
      Jonas inte många laxälvar i Norge som kan betraktas som bra längre, möjligen Gaula och i fina stunder Orkla, Saltdalsälven kan säkert vara "glimrende" om du kommer rätt där ligger svårigheten dessvärre att resa långt för älvfiske är alltid ett stort risktagande mycket stort.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

      Kommentera


      • #4
        Den är väldigt klar, och lessnar man på öringen kan man alltid fara ut i fjorden på lite riktigt fiske. Men vad jag mins så var fiske kortet överkomligt.
        I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.


        Min Blogg
        http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
        http://www.sportfishinglovers.se/

        Kommentera


        • #5
          Om du får tag i Jan Grynvald´s bok (dansk laxfiskare och författare) om laxsfiske "Konsten att fiska lax", tror den heter så, och där har du massor av stoff i den boken (+bilder) då han har fiskat i mycke saltdalselv. Vet inte om det är beskrivet flugval o.s.v. men det står om flugmönster etc i boken.

          Kolla Bok-antikvariat om du inte finner den på bibliotek eller hos nån bekant.

          PS. då han har fiskat mycket i Mörrum, och också skrivit om det i boken, så tror jag changserna är störst att finna den i just de trakterna.

          mvh
          Senast ändrad av Flodström; 2008-03-15, 20:15.
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

          Kommentera


          • #6
            Sen är det ju inte så långt till saltstömmen heller!
            Kom att tänka på en annan fin älv som heter Beiarn den ligger inte långt där ifrån det är en glaciärälv som håller både lax,havsöring och havsröding,kan vara värt att testa om du ändå är i området

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av driftern Visa inlägg
              Beiarn den ligger inte långt där ifrån det är en glaciärälv som håller både lax,havsöring och havsröding...
              http://www.beiarn.kommune.no/nordlan...2?OpenDocument
              //Melker Bäckman

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
              7 svar
              676 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Fiskare Bob  
              Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
              3 svar
              232 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Arbetar...
              X