Mörtstuga??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtstuga???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskejonas
    replied
    Har själv ingen mört stuga i. Men dom jag känner brukar låta dom ligga i i ca 2-3 dagar innan dom kollar dom.

Lämna en kommentar:

• christian
    replied
    Jag brukar kolla mina stugor en gång per dag. Varannan dag är minimum enligt mig. Dels för att det kan komma in rovfiskar i stugan vilket gör att det garanterat inte går in mer fisk i stugen och dels för att jag vill byta ut/fylla på mäsk relativt ofta då jag tror stugan fiskar bättre med färskt mäsk.

Ramon Dekker - Jag har alltid varit en förespråkare för "slidingångar" istället för strutar. Inbillar mig att om fisken går och stöter mot bursidan för att komma in så är chansen större att dem hittar in om hela sidan är en ingång istället för dem betydligt mindre hålen som fisken måste träffa för att komma in genom en strutingång. Skicka PM så kan jag skicka en skiss på den bur jag använder mig av om du inte förstod hur jag menade.

Lämna en kommentar:

• Manowar77
    replied
    Jag kollar mina en gång i veckan

Lämna en kommentar:

• ZanderNiko
    replied
    Jag passar på att låna din tråd här lite, då det börjar bli lite väl många trådar om mörtstugor.

Jag har några mörtstugor i just nu, och jag undrar helt enkelt hur ofta ni brukar byta mäsk i stugan för bäst resultat?

Lämna en kommentar:

• Ramon Dekker
    Guest replied
    Det blir nog lite gäddmete ja, eller så är det så att jag skall dryga ut hushållskassan med lite vitfisksoppa så här efter jul.

Lämna en kommentar:

• Lurken
    replied
    Ursprungligen postat av Ramon Dekker Visa inlägg
    Skulle jag mot förmodan lyckas så får du gärna fisk av mig, jag har aldrig riktigt gillat tanken på att sälja mört för att profitera på min hobby. Då släpper jag hellre i fisken igen eftersom det är ett litet och känsligt vatten jag fiskar i =).
    Du är ju en känslig kille också!
    Gäddmete på G??

Lämna en kommentar:

• Ramon Dekker
    Guest replied
    Skulle jag mot förmodan lyckas så får du gärna fisk av mig, jag har aldrig riktigt gillat tanken på att sälja mört för att profitera på min hobby. Då släpper jag hellre i fisken igen eftersom det är ett litet och känsligt vatten jag fiskar i =).

Lämna en kommentar:

• pimpelkungen
    replied
    får du mycke så köper jag gärna av dig... jag är en lat jävel... men skall ut å försöka pimpa upp lite imöra

Lämna en kommentar:

• Ramon Dekker
    Guest replied
    Hålet är det inte så krångligt med, det är ju bara att hugga upp ett i lämplig dimension =). Har en massa nät som ligger och skräpar och tyckte det var kul att ha en lite större mjärde.

Lämna en kommentar:

• pimpelkungen
    replied
    Ursprungligen postat av Ramon Dekker Visa inlägg
    Vilka förbättringar tror ni att jag behöver göra på min mörtstuga för att få den att fungera optimalt? Tanken är att den skall användas i en tjärn och placeras en bit ovanför botten som det nämns ovan i tråden.

Alla svar är av intresse...
    jädrans hål du får borra för att få ner den där stuga....

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
3 svar
430 visningar
0 gillar
Senaste inlägg StaurtBob  
Arbetar...
X