Fick hem en laddning med createxfärger igår från andra sidan atlanten. Har tidigare övat lite med några FW färger med min Julaspruta för proffs
. Det funkade fint och nöjd med resultatet.
Men så när jag skulle börja måla med mina nya färger gick det inte alls lika bra.... Misstänker dock att detta kan bero på att jag varit slarvig med rengöring av sprutan.
Det blev ingen fin spridning på färgen utan det blev klumpar av färg som komm ut vilket blev till lite större fula prickar. Detta hände varje gång jag tryckte för att få ut färg men släppte efter ett tag och sen kunde det funka fint för att sedan inte funka alls..
Började då plocka isär sprutan för att rengöra. När detta va gjort satte jag ihop sprutan och körde på igen men ingen skillnad alls.... Samma skit.
Skruvade isär igen och hade sönder airbrushen, drog sönder gängorna på munstycket "Vilken glädje"
Hur som helst har fått tag på en ny airbrush nu ska prova om det blir samma skit igen. Men kan ju inte va den fösta som kör kombinationen createx och julaspruta.
Använder mig av
och en tryckregulator..
Tänkte om detta kan va något att satsa på?
. Det funkade fint och nöjd med resultatet. Men så när jag skulle börja måla med mina nya färger gick det inte alls lika bra.... Misstänker dock att detta kan bero på att jag varit slarvig med rengöring av sprutan.
Det blev ingen fin spridning på färgen utan det blev klumpar av färg som komm ut vilket blev till lite större fula prickar. Detta hände varje gång jag tryckte för att få ut färg men släppte efter ett tag och sen kunde det funka fint för att sedan inte funka alls..
Började då plocka isär sprutan för att rengöra. När detta va gjort satte jag ihop sprutan och körde på igen men ingen skillnad alls.... Samma skit.
Skruvade isär igen och hade sönder airbrushen, drog sönder gängorna på munstycket "Vilken glädje"
Hur som helst har fått tag på en ny airbrush nu ska prova om det blir samma skit igen. Men kan ju inte va den fösta som kör kombinationen createx och julaspruta.
Använder mig av
och en tryckregulator..
Tänkte om detta kan va något att satsa på?
Kommentera