val av ytlack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

val av ytlack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• val av ytlack

Hej har nu endast lackning av mitt bete kvar men är osäker vilken lack jag skall använda, målade först betet med biltemas sprayfärger och sen målade jag detaljer me pensel och någon färg som jag inte vad den är baserad på och blir då osäker på vilken lack jag kan använda, kan den lösa min färg?

Så vilken lack passar mig bäst enligt er?

svårt att veta när du inte vet vad färgen är baserad på

Kommentera

Ursprungligen postat av tomjn Visa inlägg
      Hej har nu endast lackning av mitt bete kvar men är osäker vilken lack jag skall använda, målade först betet med biltemas sprayfärger och sen målade jag detaljer me pensel och någon färg som jag inte vad den är baserad på och blir då osäker på vilken lack jag kan använda, kan den lösa min färg?

Så vilken lack passar mig bäst enligt er?
      jag tillverkar lika dant som dig. målar bara med någon akrylfärg med pensel. och kör med C&W lacken. det blir grymt bra resultat.

Kommentera

Mitt bete är målat med som sagt biltemas sprayfärger, och nagellack som löste upp biltemafärgen lite, de är det jag är orolig över att den lacken jag väljer kommer lösa den ena av de 2.

hade tänkt använda nån typ av golvlack eller liknande, någon som vet en som fungerar bra ihop med biltemafärgen.

Kommentera

När det gäller slittålig yta på betet är c&w epoxy lack överlägsen, hade själv en matt golvlack på mitt första jerk, målat med spray färg. fungerade bra, höll inte så bra när gäddan började tugga på den bara.
          Idag kör jag airbrush med akryl som färg och penslar på c&w epoxy som finish.
          www.gaddgapet.se

http://gaddgapet.blogspot.se

Kommentera

c&w lacken verkar dyr och många säger att de blir dåligt utan tokhjul, fungerar de utan?

Kommentera

Torkhjul är är ett måste för att få bra resultat med c&w lacken, ja den kostar mer men är dryg och håller mycket bättre. om du funderar på att fortsätta att göra beten kan det vara en ide´att göra dig ett tokhjul och skaffa c&w lacken. jag har prövat mig fram med olika lacker, golvlack, lv1 lack etc. hamnade slutligen med c&w lacken.
              www.gaddgapet.se

http://gaddgapet.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
              17 svar
              1 076 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X